Kalasförberedelser

Tar just nu en liten paus i kalasförberedelserna. Har blåst upp ett 30-tal ballonger, gjort 12 st godispåsar...hmm..undrar just vad barnens föräldrar säger....blev kanske lite mycket godis i påsarna....men men jag lade ju i en russinask så lite nyttigt blev det väl ...*gapskrattar*.

Tårtbottnarna är i ugnen och köttbullarna rullade. Felix beställde egentligen oxfilé och potatisgratäng, men hans mamma hade inte lust med det......hmm...undrar varför. Så på andra plats kom det "potatisbåtar" och grillspett bestående av köttbullar, korv, minimajs och coctailtomater.

I dag har mamma fått en halv dag för sig själv, var hos frissan, där jag träffade Lotta så vi satt och pratade bort ett par timmar! Sedan tog jag en sväng förbi jobbet, då skulle I och L gå på lunch så jag hängde på. Va härligt det var att bara sitta och äta och prata, utan att vifta bort händer ur munnen och torka mat överallt. Fast visst har det sin charm det med. Sedan blev det en tur till affären och mathandling. Tim spenderade dagen hos farmor och Felix var på "kyrkis" och sedan en stund hos dagmamman. Blev hämtad av vår gulliga granne Ewa och fick följa med henne och barnen hem för ett par timmars "röj".

Får väl ta och fortsätta med tårtan nu.

Håll i hatten gott folk, imorgon lördag, invaderas Sundsby Kile av 12 superhjältar/superhjältinnor!!!

Kram så länge
/Mia

Yippie.....nu e det klart....

Så då var det då äntligen klart - adoptionen blev godkänd och protokollet skrevs under fredagen den 21 april 2006 i tingsrätten.

Än återstår dock lite pappersexercis för att Tim skall bli en "Karlsson". Bland annat så är namnändringen inte klar ännu. En del papper skall även översättas till Vietnamesiska innan vi kan skicka in allt till FK, så idag har jag suttit en del framför datorn för att hitta en översättare. Men ni som känner mig vet ju att jag är en "hejare" på papper :-)

Jag skall försöka att underhålla den här bloggen lite bättre än vad jag har gjort med vår hemsida. Men gott folk, den kommer att uppdateras inom kort, jag håller bara på med en ny layout - måste ju få in lillprinsen någonstans på sidan, så håll ut! För er som inte kan adressen är den:
www.famkarlsson.net.

Yippie.....nu e det klart....
En lycklig Tim - jag har ÄNTLIGEN fått min egen familj!

Ja det här var väl allt för idag!

Kram så länge
/Mia

Första inlägget

Välkommen till min nya blogg!