Äntligen SNÖ!!!!

Så har du snön äntligen kommit till Tjörn!!!

Felix är överlycklig medans Tim är oerhört avvaktande, han gillade inte detta, kalla, våta, vita som hamnar i ansiktet när han ramlar av pulkan! :-)

När vi kom hem den 1 februari förra året så var här ju jättemycket snö, men tror inte att han kommer ihåg detta. Iallafall så är han inte direkt överförtjust i snön!
snö2snö1
snö5
Jag vill gå in igen - vill INTE vara ute i snön mamma!!!
snö4
Bröderna Bus i snön!!!
snö3
Felix i full färd med att göra en snögubbe!!!

Nu hoppas vi att snön kommer att ligga kvar ett tag framöver, gärna med ett par minusgrader och strålande solsken :-)

Längtar ni inte - bara litegrann iallafall - efter snön Mika??!!!

Kram så länge!
/Mia

Till minne

Mitt sista foto av Kattis är taget den 28 november 2005, när vi är på julpyssel. Hon var så glad och positiv  - så som hon alltid var, men den 21 januari 2006 så somnade hon in omgiven av sina nära och kära. Vi, jag, Micke, Felix var i Hanoi för att hämta hem vår lille kille Tim när vi fick det smärtsamma beskedet.

Nu har det gått ett helt år sedan dess, tiden går så fort. Alldeles för fort, men fortfarande är det så att man ibland tror att vi skall springa på varandra.

Vi saknar dig Kattis - jättemycket!
kattis
Raderna nedan är så träffande, stämmer så bra, de kommer ifrån en sång skriven av "Pling" Forsman.
*********
Här, i den stilla gryningen kan jag känna, allting andas igen.
Dom tunga molnen, drev iväg med vindarna, inga tårar ifrån himlen blir till regn. Vi hör orden i en sång, som finns kvar här i våra hjärtan, Nu, i lugnet efter storm.

En ängel flög förbi, Mot himmelen så fri, men hon lämnade sitt leende på vår jord. Som en sol som värmer oss, och som himmels stjärnebloss, så vi kan betrakta livets
skeende - med en tro: Kärleken är
**********
Nu sover Du gott och har kommit till ro, men i vårt minne Du lever, och Kattis, Du kommer alltid att ha en speciell plats i våra hjärtan.

Sov gott gumman, vi ses i Nangiala!

Kram
Mia, Micke, Felix och Tim

Tims första familjedag!!!

Först och främst så vill jag bara berätta Anki - att blommorna som jag fick förra veckan är så otroligt vackra fortfarande - tänk att dom har stått här i köket i en hel vecka och "lyst upp" min tillvaro, i detta ösregn som har varit hela veckan, TACK TACK!!

Men men....idag har vi, gott folk, firat Tims allra första familjedag!!!

Felix beställde maten - ris och flygande jakob och tårtan skulle naturligtvis vara budapestrulle...så så fick det bli.

Felix var ju på dagis hela förmiddagen och efteråt följde han med sin kompis T hem, och Micke har varit på "vift" nästan hela dagen. Vi har ju "blivit med båt" och han var och kollade upp de sista sakerna. Skall bli härligt till sommaren!

På eftermiddagen så kom morfar på middag. Mormor befinner ju sig som bekant uppe i Sälen och farmor och farfar körde vi, jag och Tim, till landvetter i måndags. De skall vara i Thailand till den 12 mars...lyckostarna!

Morfar hade med sig ett stoooort paket
timfam1
...med en jättefräck röd bil att sitta på...med ett sits som gick att öppna som ett lock och däri kunde man ju gömma grejer kom Tim på "inom 5 röda sekunder"!!!

Vi har ju små byggklossar och sånt i nästan alla skor som står i hallen, letar man efter något så är det bara att gå in i soffan och lyfta på kuddarna, där hittar man det mesta, böcker, bilar och framför allt sådant som mamma har i kökslådorna!! YES!!!
timfam2
Visst fick jag paket av min lilla familj med - 2 små - men jättefina böcker, en om havet (den var ifrån Felix) och en med massa bilder på hundar som jag gillar!!
timfam3
De e riktigt smaskens med tårta - MUMS!!!

Ha en riktigt skön fredag, nu hoppas vi att det slutar att regna och gärna kommer lite snö!!
Kramisar
/Mia

Nyårsafton!

Så här ett par dagar......nåja...11 dagar efter nyårsafton så har jag äntligen fått "tummen ur" och lägga in lite om självaste nyår!

Nyårsafton firade vi som brukligt på annat håll, närmare bestämt denna gången hos Familjen R. Med var även M's bror med familj. Fam J var ju som bekant på semester i Thailand!!! Men vi fick allt iväg ett sms till dom när vi hade 12-slaget här hemma. Tyckte väl att A kunde ta och vakna, kl var ju iaf 0600 i Thailand!!
nyår1
Vi åt god mat och hade jättetrevligt hela kvällen.
nyår7
L och Tim gosar lite innan Tim somnar som en slagen hjälte - vid 22.30!!!

Strax innan 12-slaget så öppnade sig himlen och det började att ösregna....*suck*...men men vi hade ju köpt raketer och man SKA vara utomhus på 12-slaget ... eller hur?!
nyår8
M och C fixar med champagnen!! Kl är 23.59!!!
nyår4
L och M
nyår3
Jag och Micke - ja ni ser ju själva vilket väder det var!! Tur att vissa av oss stod under tak :-) Man får ju inte vara dum heller??!!!  :-)
nyår6
P och Felix sitter i soffan och myser och spelar game-boy ....eller det är väl mest Felix som spelar!
nyår2
Äntligen dags för kaffe - sa C när termosen kom in!!! R är nog beredd att hålla med!
nyår5
...och som det inte var nog med att vi blev bjudna på middag så blev jag även firad så här litegrann i efterskott...fick väldigt fina örhängen av familjen R. Tusen tusen tack!!

Vi blev väl kvar hos familjen R till klockan var närmare 0230. Stackars Micke han skulle jobba dagen efter kl 14.00 så det föll sig på hans lott att hålla sig nykter denna nyår....(ja jag kan väl inte påstå att någon av oss - hela gänget - var direkt onykter!...en mycket "städad" nyår). Förra året föll det ju sig på "min lott" att köra, då skulle vi ju bege oss till landet "bort i asien" för att hämte vår älsklingskille Tim dagen efter!!!

Ha de gôtt mina vänner!
Kram
/Mia