Gott slut 2008 och Gott Nytt 2009!


Nyårsaftonspromenad kl 1230, 2,2 plusgrader och mulet väder, inga fina frostiga träd idag inte :-(

Ha en fortsatt bra nyårsafton!

Kramis
Mia, Micke (som jobbar 14.00-22.00 idag), Felix och Tim

God Jul!

Vi vill önska alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År 2009!

Julavslutning i BJJ!

För en vecka sedan, den 14 december så var det julavslutning i BJJ. Hela familjen var på plats för att kolla in vad alla barnen, speciellt Felix, hade lärt sig under terminen.

Tyvärr har min kamera lagt av - så jag har lånat lillebrors lilla kamera - håll nu tummarna för att tomten kanske har läst min önskelista om en ny kamera :-)

Tränarna i 3 x M, dvs M, M och M :-)

De började med lite uppvärmning och sedan gick de lite matcher! Felix gick mot Viggo.


...de kämpade och kämpade och kämpade....

Sedan fick Felix en varning - normalt hade man blivit diskad och inte fått fortsätta sin match, men det visste ju inte Felix :-) Han lyfte upp Viggo och sedan dunkade, fast jag tror nog att han tappade Viggo ner i mattan.

men men ....Viggo vann till slut, Felix fick ju poängavdrag.

Tränarna hade en överraskning till barnen, de riggade upp värstingvarianten av "Band Hero" eller vad det nu heter, det var sång, gitarr, bas och trummor! Snacka om att barnen hade roligt....

M, M och M testar utrusningen - 3 fullfjädrade roadies!!!

M hjälper Felix att få igång sin gitarr!

Daniel ryckte in som hjälpspelare :-) GOO Daniel goo!!!

The next Eric Clapton!!!  Felix "Jimi Hendrix" Karlsson :-)

Fast roligast hade nog M, då gällde inga "klockor". Barnen spelade i 30 sekunder var, men inte M, där fanns det ingen gräns *gapskrattar*!!!

Fika såsom, lussebullar, pepparkakor, kaffe och julmust serverades - samt godispåse till barnen!!


Tomten infann sig även på avslutningen :-) En riktig BJJ-tomte!!!


Tusen tack för en kanontermin!!!

Felix är så överlycklig för nästa termin får han träna 2 gånger i veckan!!! Han ser såååå fram emot detta :-)

Ha en riktigt skön jul - ALLA i BJJ!!

Tomtekramar
Felix, Mia, Micke och Tim

Lussefirande

I fredags morse var det dags att få le och skratta lite mitt i all bedrövelse som varit.

Tim hade lussefirande på dagis och jag, Micke och Felix var där och tittade.

Vilka duktiga barn vi har!!! Vår lilla pepparkaksgubbe sjöng inte så mycket utan mimade mest :-) Men han kunde ju sångerna i allfall, det visade han prov på både före och efter (i hemmiljö)!!!

Timpan strax innan vi skulle gå ner till dagis - kortet taget hemma hos mormor och morfar (vi har ju bott där i en vecka medans de har gôttat sig på Tenneriffa!)

Alla goa barn på dagis!!!

2 goa pepparkaksgubbar, bästa kompisarna Atle och Tim!

Pajasen Felix :-) Puss älskling

Ha en riktigt skön tisdag - det skall jag ha - jag skall fira min 29:e (NOT säger Micke) födelsedag och vi tänkte nog ta oss en tur till Liseberg, vi har ju som bekant fortfarande inget kök!!! Det kommer vecka 6 2009!!!!!

Kramisar
MiaFia

Tar tårarna aldrig slut?

Idag har vi varit och tagit farväl av Lars. Älskade Lars!! Micke och jag var på plats redan kl 1005, begravningen skulle inte vara förrän kl 11.00. På parkeringen träffade vi Felixs gamla fröken A. Tänk att alla har "ett band" till Lars!

När vi gick in i kyrkan möttes vi av ett överväldigande blomsterhav. Jag tog kort på alla uppsättningar och kransar och räknade till ca 30 st!! Vilka fantastiska blommor. Tjejerna på Dekorex är verkligen superduktiga. När kl var 1030 så var det fullt i kyrkan. Allt ifrån släkt, gamla skolkamrater till Lars samt till nyfunna vänner. Vi satt i bänkarna och lyssnade på kantorn H som spelade underbar musik på pianot.

Sedan kl 11.00 ringde klockorna och verkligheten hann i fatt oss. Tar tårarna aldrig slut tänkte jag?! Det fanns inget att göra, bara låta de rinna, inga näsdukar i världen hjälpte.

Solisten V sjöng alldeles underbart, "Håll mitt hjärta" och "För kärlekens skull". Sedan spelades det även utan sång, "You raise me up" samt "Ta mig till havet". Begravningen var jättevacker och prästen B pratade varmt om Lars.

Avskedet vid kistan var så jobbigt, det kändes som om benen ville ge vika när vi stod där, Micke, jag, Annica, Magnus, Fredrik och Rebecca.  Men Lars - vi säger inte farväl - vi säger VI SES IGEN!!!

Efter kyrkan åkte vi hem till Magnus och Annica och fikade. De som ville fick följa med och vi var rätt många. Det kändes skönt att vi fick prata lite roliga minnen om Lars. Denna underbara "spillevink" som hade ett så stort hjärta!

Efter fikat så åkte vi tillbaka till kyrkan för att titta på alla blommorna som begravningsentreprenören hade lagt ute i det vackra vintervädret!

Nu är kl 1900 och vi har precis ätit lite mat. Sådana här dagar är det skönt med färdiglagad mat, det fick bli pyttipanna (Tims önskemål).

Micke tog en "paus" och åkte med Felix till sista jui-juitsu passet, och jag stannade hemma med Tim.

Tim har nu försökt att trösta mig - mamma lessen?? mmm svarade jag. Mamma jag älskar min mamma fick jag sedan till svar. Ibland undrar man nog hur mycket en liten 3-åring förstår.  Jag förklarade att Lars inte finns mer, nu är Lars i himlen (ja vad säger man). Min mamma inte gå dit, du kan ramla ner replikerar då Tim. Mamma du kan få låna min gosekanin, då du inte lessen mera! Älskade lilla barn!!!

Ha det så bra Du kan nu Lars - nu har Du fått frid i sinnet. Vi ses i Nangijala! Vi skall ta väl hand om M, T och A.

Hoppas att Du tycker om våra blommor. Det ligger mycket kärlek bakom dessa. Du vet vad Du betyder för oss; Magnus, Annica, Fredrik, Rebecca, Micke, Felix, Tim och för mig naturligtvis.

- Det blir tomt utan Dig -

Kram
Mia, Micke, Felix och Tim

Den årliga julfesten på "pappa Mickes" jobb

Idag var det så dags för den årliga - helt fantastiska - julfesten som Mickes jobb ordnar för sina anställda och anhöriga. I år kunde tyvärr inte Micke vara med eftersom han jobbade, 06-18. Så min lillebror Jan ställde upp som "pysselfarbror" och extraögon!! :-)

Jag, Tim och Felix sammanstrålade med Jan och Linus inne på Perstorp. Jag tänkte att det var bäst att starta med att göra en dörrkrans. Förra året så gjorde jag den på slutet och då fanns det inte så mycket "pyssel" kvar. Jag pysslade med kransen i ca 45 minuter och under tiden så pysslade Jan med barnen.

De gjorde apelsiner

Timpan med sitt mästerverk - Jan hade hjälpt till som ni kanske förstår :-)

Sedan fortsatte de med att göra marsipanfigurer som de sedan doppade i choklad! Det var väl det mesta, tomtar, ormar och diverse drakar och dinosaurier, tror även att det blev en pokemon eller två!

Efter detta följde så att måla på ljus.

Linus i full fart med att dekorera sitt ljus

Även Felix dekorerade ljus :-)

Det målades även på porslinsmuggar - de tog Jan med sig hem för att bränna i sin ugn. Vi har ju fortfarande ingen ugna hemma. Så muggarna kommer väl hem i veckan kan jag tro.

Sista anhalten var att dekorera, måla väskor. Där gjorde barnen var sin jättefin väska, och snacka om att jag blev mäkta imponerad och förvånad när Tim kom med sin, han hade skrivit TIM alldeles själv, både på väskan och på muggen!!! Vet inte faktiskt om jag kunde skriva mitt namn när jag var 3,5 år!!

Morbror Jan och lille Tim

Vi tog även lite lotter - men vann ingenting. Tittade på det jätteduktiga luciatåget. Hämtade ut Mickes julklapp, japp jag var tvungen att tjuvkika :-) De får alltid så himla fina julklappar. I år var det inte sämre. Ett jättefint Alvar Aalto fat i rostfritt stål! Kanonfint!!! Tack tack - säger jag! Tror faktiskt att det är fruarna/flickvännerna som blir mest nöjd över Perstorps julklappar! :-)

Vi stannade även till i matsalen och fikade - tomtegröt, vörtbröd med julskinka, julmust och kaffe. MUMS!!!

Jo just det - barnen var ju även och hälsade på tomten och fick var sin påse med 1 kg godis i !!!! Tack tack tandläkaren :-)

Felix lämnar sin godispåsebiljett till Tomten. Tim väntar på sin tur - Tomten fick ABSOLUT INTE ta på Tim. Han klappade Tim på axeln och jag har väl aldrig sett någon slingra sig ur detta som Tim :-)

Julosten och julskinkan såg även de jättefina ut - Tack för det!

På vägen hem så slockande Tim - helt slut efter allt pysslande!

Mmm jag vill med ha sådana vackra ögonfransar!!!

Nu är det dags att knoppa in. Nu arbetsvecka väntar.

Ha en bra vecka
Kramisar
Mia