Öroninflammation..

I natt vaknade jag av att Tim var ledsen, det visade sig att han hade 39 graders feber. Han klagade även över att han hade ont i halsen och ont i magen.

Jag hade ju tagit ledig idag för att barnen har höstlov och vi hade tänkt åka till Gbg och gå på Universeum (jag har ju aldrig varit där - kastrofalt dåligt jag vet, Felix har varit där 2 gånger han)

Det blev istället en tripp till Vårdcentralen och där konstaterades det att Tim hade öroninflammation... *suck*. Pencellin och febernedsättande blev ordinationen.

Han får ju inte gå till dagis så jag får väl se hur jag skall lösa detta. Mina föräldrar är ju på semester och Mickes mamma jobbar ju fortfarande. Men naturligtvis så går ju barnen i första hand, SJÄLVKLART, men det känns så himla dumt att vara hemma. Jag var ju hemma förra fredagen för då hade ju Tim haft en jättejobbig natt med sin astma. Men man kan ju inte hjälpa att man blir sjuk - det är ju sådant som händer. Jag fick faktiskt ett intyg utav läkaren. Försäkringskassan är ju så himla på nu när man är hemma. Det är ju inte så att man stannar hemma om inte barnen är sjuka. Så det kändes bra att få ett intyg direkt av läkaren att jag var tvungen att vara hemma för vård av barn.

Nu sover han så gott och jag tänkte ta mig en välbehövlig kopp kaffe.

Ha en fortsatt bra måndag,

Kramis
Mia

Min dator

....har gått "hädan".

Förra lördagen så small det till i datorn, det lät som en riktig åskknall och sedan började det ryka och lukta bränt. :-(
Har iaf lyckats fått räddat hårddisken som nu sitter i ett litet käckt fordral. Elji Elektronik hjälpte mig med detta, blev bara 975 kr fattigare :-). Fast det känns som om det kunde ha fått kosta mycker mer eftersom jag fick riktig ångest när det slog mig att allt, och då menar jag allt, adoptionerna mm ligger på hårddisken. Tur att de hjälpte mig med detta. Alla foton ligger iaf på en separat hd sedan länge.

Har iaf beställt en ny dator som jag förhoppningsvis får på måndag. Blev en bärbar HP, känns jättebra. Men tänkte ändå mer använda den som en cpu och koppla in min stora 22"skärm och mitt separata tangentbord på denna. Det är så svårt tycker jag när man jobbar med bilder i photohop att inte kunna använda en riktig mus, jag är inte riktig kompis med den "lilla pekplattan". Fast det kan ju vara bra att kunna ta med sig datorn om man så vill :-)

Just nu sitter jag vid mammas bärbara dator och fingrarna snubblar över tangenterna. JOBBIGT!

Just de ja - vi bor hemma hos mamsen och papsen just nu. Vi har inget kök hemma, än mindre golv. Detta revs ut förra lördagen och det känns som att det inte är riktigt shysst mot barnen att inte kunna gå fritt omkring hemma. Balansera på reglar är väl inte riktigt ok kanske.

Mamma och pappa har det skönt iaf - de är på solsemester på Madeira. Samtidigt tycker de väl att det är bra att vi bor hemma och passar huset och vattnar blommorna.

Skall försöka ta lite kort idag och se om jag kan lägga in detta här på bloggen.

Ha en riktigt skön lördag. Nu skiner faktiskt solen och det ser riktigt skönt ut.

Kramis
Mia

Är det fortfarande sommar på Tjörn???

Kan man kanske undra efter dagens långpromenad!?!?
Då dessa blommor helt plötsligt "poppade upp".

Söndagen den 12 oktober 2008

Ha en riktigt bra höstvecka!
Kramis
Mia