...ond cirkel

.... undrar hur lång tid det tar innan man kommer ut ur den "onda sjukdomscirkeln" vi har hamnat i.

Tim var ju sjuk under hela julen och sedan nu precis när jag började jobba efter nyår så fick jag en "släng av magsjuka" och var hemma ifrån jobbet. Naturligtvis så drabbade även detta Tim. Detta var alltså förrförra veckan. Hemma tisdag till torsdag.

Dags igen i förra veckan. Kände mig lite halvrisig på jobbet på tisdagen. När jag kom hem så hade jag feber, men tog en alvedon och la mig en stund på soffan. På onsdag morgon hade jag feber, men tog en alvedon och gick ändå till jobbet. Egentligen är man korkad. Vid lunchtid fick jag gå hem då sa kroppen ifrån. På kvällen steg febern till 39.9 och höll i sig till i fredags kväll, då gick febern ner till 38.5. Jag var knappt upp ur sängen dessa dagarna. På lördag kväll kände jag mig lite bättre - fast ont i hela kroppen. Japp gott folk - då slog det till mot Tim. Han fick 40.4 i feber och klagade på ont i huvudet och ont i benen (precis som jag).

Sedan är ju Tim i en period där BARA mamma duger. Så det har varit några jobbiga dygn. Fy sjutton när man inte känner sig kry och sedan ändå skall vara såpass alert att ta hand om en jättesjuk liten kille.

Febern håller i sig. Söndag 40.5 grader (då blev jag lite orolig) idag måndag 40.3, så nu har jag ringt till BVC och hoppas att de hör av sig snart.

Så som ni förstår så är jag fortfarande hemma.

Kram till er alla och ha en bra måndag och ha en kanonbra Tet.
Idag 26 januari 2009 går vi in i Oxens År!

Snacka om "kassa" föräldrar :-(

Idag den 11 januari 2009 var det 3 år sedan vi fick vår älsklingsTIM i vår vård. Vi hade ceremoni i HaTay och livet var fullkomligt kändes det som.....säg mig då hur man för sjutton gubbar inte kommer ihåg detta!!!

Vi har ALDRIG glömt Felix's familjedag den 17 juli....men jag har absolut ingen förklaring till detta fruktansvärt dåliga uppförande av oss föräldrar....*skrattar*!!!

Detta med familjedag är ju jätteviktigt för oss som har adoptivbarn. Det var ju DÅ som vi fick våra barn. Vi firar alltid med lite paket och tårta. Men IDAG - idag var det "teflonpanna" :-( :-)

Men Timmelimpan...vi ÄLSKAR dig - det vet du!!

Tim - idag en blivande liten konstnär!


Tim - för 3 år sedan på hotellet i Hanoi!!! - mammas sötnos som inte visste om att man skulle skratta när kameran kom fram :-)

Vi får ta igen det imorgon och äta lite tårta då!!!

Kramisar
Mia