2 år av saknad...och nu lite glädje

Idag är det 2 år sedan vår goa vän Lars bestämde sig för att "lämna jordelivet".
VI SAKNAR DIG LARS!!

Har väl förlikat mig med tanken att han aldrig mer kommer att öppna ytterdörren och ropa - va e min favoritblondin *fniss*...japp det är Lars i ett nötskal.

Men va fort dessa 2 år har gått, 27 november har varit ett "trist datum".

Men så IDAG den 27 november 2010 byttes det "trista datumet" mot ett glädjens datum. Våra goa vänner Fredrik och Ulrika fick en liten pojke kl 12.05, och lilla Nea fick en efterlängtad lillebror. STORT GRATTIS till er Fredrik, Ulrika och Nea och välkommen till världen Du lilla "skruttunge"!!! Det skall bli så fantastiskt roligt att få träffa "underverket" snart!!!

Imorgon är det första advent, och jag känner att jag "ligger lite efter" i planeringen. Det blir till att ägna söndagen åt att hänga upp julstjärnor och sätta upp adventsljusstakar i fönstrena, tyvärr blir det i lite halvsmutsliga fönster för jag har absolut INGEN lust att tvätta dom i denna kylan. Kommer att tvätta på insidan men det får räcka!

Gårdagskvällens julfest var toppenrolig, hade lite mingel först på jobbet och därefter gick vi några få meter till Restaurang 12 på Ullevi (nya "gamla" Ullevi). Jättegott var det och toppenunderhållning iform av 80-tals show.
Blev sent sent och dagen har varit lite "halvtung" :-)

Just nu lyssnar jag på Timpan som går runt och sjunger på sina "lussesånger".

Kram och ha en trevlig lördagkväll!
Mia


BJJ Open 2010

Igår var det dags för tävling för Felix. Den årliga tävlingen i Sundahallen i Stenungsund. Det är ju Felixs hemmaklubb som arrangerar tävlingen och det brukar vara många barn och vuxna. I år var det över 600 deltagare. Varken jag eller Mikael skulle vara med som funktionärer i år. Tiden fanns liksom inte...

Men men....Micke hamnade "rätt in i getingboet" när han och Felix stack in på morgonen för invägningen. Det hade blivit en del frånfall på funktionärslistan så Micke ställde naturligtvis upp snäll som han är.

Jag och Timpan kom in vid 930-tiden och matchstart var exakt kl 10.00. Det var riktigt imponerande att de lyckades hålla tiden med tanke på att det var över 150 fler deltagare än förra året!!!

Felix strax innan matchstart

Felix hamnade i en grupp riktigt duktiga killar. Viktklassen var ca 32-36 kg och åldern på killarna varierade allt ifrån Felix och ytterligare en kille som var 9 år, 1 kille som var 10 år och 3 killar som var 12 år. Felix var ju då lättast och yngst - men kämpade väl och det är ju huvudsaken.

Felix hamnade på en delad fjärde plats och var lika glad för det. Det är fantastiskt med Felix, han "hänger inte läpp" om han inte vinner men blir fantatiskt glad OM/NÄR han vinner. En jättebra "sportsman" äär han!!

Lite kort ifrån hans tävlingsdag:






Felix x 2: Motståndaren hette även han Felix, var asiat, men vår Felix
fick se sig slagen! Motståndet blev för tungt i alla former, viktmässigt
och åldersmässigt. Motståndaren var 4 kg tyngre och 3 år äldre.



Felixs bästa kompis Viggo (gick i en annan grupp, han väger ju trots
allt 7 kg mer än Felix - ett riktigt muskelpaket) sopade mattan med sin
motståndare och avslutade sin match med ett klockrent armlås!!!
Poängen bara haglade!!! Grattis Viggo!!


Segrare Viggo!!!

Felixs grupp: H i blå dräkt är klubbkompis med Felix. Killen som vann
var ifrån Danmark och var verkligen superduktig.


2 goa klubbkompisar: H och Felix

Det är alltid lika roligt att titta på dessa oerhört duktiga barn. De kämpar och kämpar och trots att det ibland händer små olyckor så ger de ändå inte upp!!!

När tävlingen var över för Felixs del så åkte jag, Tim, Felix och farmor in till torget och åt lunch och fikade. Micke blev ju som sagt kvar i Sundahallen ett antal timmar till. Tror han var hemma någon gång runt 18-tiden.

Kvällen avslutades med att Felix valde middag. Det blev som ni kanske förstår TACOS!!!

Nu idag, söndag 14 novmerber 2010, gratulerar vi ALLA pappor på Fars Dag♥

Kramisar
MiaFia


let me tell you about the Day from hell.....

...vilken jäkla dag jag har haft ...*suck*.

Skulle åka till Uddevalla på mm-kontroll (malignt melanom) samt på mammografi. En mycket gullig sköterska på hudmottagningen hade ordnat så att jag fick komma samma dag. Annars skulle jag egentligen inte varit på mammografi förrän på fredag. Skönt att slippa köra tycker jag. Men efter denna dagen så tvekar jag lite :-)

Dagen började iaf med att Micke kanade av vägen här på området, några jäkla puckon hade parkerat mitt i backen, så han hade att välja på att "meja ner" dessa bilarna eller "meja ner" stället med brevlådor - han valde det senare. Hur f-n man kan komma på tanken att parkera mitt i en kurva som dessutom ligger i en backe är för mig en gåta, men men det finns IDIOTER överallt!!!

Tim blev lite halvskärrad medans Felix tog det hela med ro. De kom hem igen och åt frukost hemma. Jag hade ju lite sovmorgon idag. Går ju upp 0540 annars och nu fick jag sova till 0700. Skulle vara på Uddevalla sjukhus kl 0915. Åkte hemifrån vid 0800-tiden, tänkte vara ute i god tid eftersom det verkade vara lite halt....hmmm....just de ja!!!

Det gick i cirkus 50-55 km/h på motorvägen, ja bättre det och att komma fram iaf. Men se vid Bratterödsmotet där blev det stopp....i en timme och femtio minuter!!! Just det folks, ni kan ju räkna ut med tårna att jag blev superförsenad till sjukhuset.

Kom iaf fram kl 1120, bara 2 timmar och 5 minuter försent...men vadådå....jag var ju helskinnad :-)

Funderade på hur jag skulle göra, skulle jag gå till hud först och kolla läget. Det gjorde jag, de var upptagna men glada att jag hade kommit fram. De bad mig gå och göra mammografin först så det gjorde jag.

Det var många som inte hade kommit på mammografin så jag kom in direkt och allt var klart på 15 minuter.

Japp - kära vänner......platta boobisar.....not a pretty picture let me tell you!!! och inte speciellt skönt e det heller !!


In tillbaka till hudmottagningen, fick träffa en ny hudläkare, hon skulle kolla lite på varför jag hade tappat så mycket hår. Tog lite olika prover så jag kommer att få svar om en vecka ungefär. Nu har jag ju klippt av håret istället så det där "tunna spretiga" e ju borta. Men känns ju skönt att få reda på orsaken kanske.

Efteråt kom "min läkare" in och "gick över" hela kroppen med lupp!! :-)

Hon hittade en ny fläck under bröstet dessutom så det var en jäkla tur att jag gjorde mammografin innan. För hon ville ta bort fläcken direkt. Och med stygn under bröstet så hade det inte varit en lätt uppgift kan jag säga.

Känns ändå skönt att hon kunde ta bort den direkt, slippa oroa sig i flera dagar. Får väl svar om ca 14 dagar om den är ofarlig eller mm.

Åkte ifrån Uddevalla sjukhus strax efter 1400, egentligen skulle jag ju ha åkt till Göteborg och till jobbet men det var ju ingen idé nu. Tänkte att det tar väl 1,5 timme till stan och då är ju kl 1530 och vi slutar ju 1625. En timme jobb - näää. Jag ringde och talade om att jag skulle komma imorgon ist.

Sedan började helvetet....kom 2,5 km ifrån Uddevalla. Där blev jag ståendes till kl var 17.45!!! Över 3,5 timme blev jag ståendes vid Bratterödsmotet på gamla E6.

Har väl suttit i 30 min här....

Kan ju säga att det inte har varit någon direkt upplyftade dag!!!

Inga poliser, ingenting hände. Fick inte reda på någonting. Förutom en man som knackade på min ruta och frågade om jag hade en mobilladdare, hans batteri hade dött. Tyvärr kunde jag inte hjälpa honom, men han talade då om för mig att han hade suttit där i 4 timmar, och vid det tillfället hade jag bara suttit i 2 timmar!!!

2 timmar senare på exakt samma ställe.....

Fick tag på D som jobbar på polisen. Varken de eller Vägverket hade fått några rapporter om störningar i trafiken. Tjenare, vid det tillfället som jag hade suttit 2 timmar stilla på E6 så tycker jag att det kan klassas som störningar sa jag till D. Kom med helikoptern och hämta mig PLEASE!!!

Han ringde tillbaka efter ett tag och då hade polisen sagt att de skulle dirigera om trafiken. Efter ytterligare 45 min så gick jag in på sr.se/vast och fick då läsa att polisen hade bestämt sig för att stänga av E6....va f-n. Skulle jag bli sittandes hela natten här mitt ute i "ingemansland"....nääää tack!

Men så efter ytterligare en stund så började långtradarnas lampor att tändas, och även mitt hopp....var det möjligen så att vi skulle börja rulla igen......och mycket riktigt YES det gick att köra....i 10 km/h men vad gjorde väl detta....bilen rörde på sig iaf. Stopp igen efter ett par 100 meter, men bara för ca 10 minuter. Sedan efter ett tag så såg man äntligen nya E6...vilken lycka. Har nog aldrig varit så glad över att få se en motorväg!!

Så jag har haft en helvetisk dag och då är det ju bra om man kan få "gnälla av sig lite"!!! Men det får ni faktiskt vara så snälla att ta *fniss*.

Äntligen hemma - 4 timmar och 10 minuter och 5 mil senare!!!!

Kram och gonatt!
Mia