GLAD PÅSK !

GLAD PÅSK
önskar
Tim, Felix, Mia och Micke

73944-728

Inskolningsrapport

Här kommer inskolningsrapporten ifrån Tim's första tid på dagis!!! :-)

Fredag 7 mars: Besök i 1 tim och bekantade oss lite med lokalerna och med I-B såklart.

Måndag 10 mars: Besök i 1 tim på eftermiddagen, lekte lite med duplo mm
image726
image727
Tisdag 11 mars: Besök i 2 tim på förmiddagen, hade sångstund och lekte med djuren.
Onsdag 12 mars: Besök i drygt 2 timmar på morgonen tillsammans med Micke. Själv var jag på besök i Felix's klass. Hade en heldag med alla barnen där. Det var jättetrevligt och roligt att följa barnen en dag i skolan. Micke tyckte också att det hade varit en spännande dag. Barnen på dagis hade utedag och det var promenad till skogen. 2 av barnen, Wiliam och V fattade tyckte för Micke. Wiliam känner ju Micke sedan tidigare, men lilla V lindade Micke runt sitt lillfinger :-).
Torsdag 13 mars: Besök drygt 1 timme på morgonen. Idag var det gymnastik :-) en liten käck "hinderbana".
Fredag 14 mars: (Felix's födelsedag, han fick till sin stora glädje vara 2 1/2 timme på fritids). Besök 2 timmar på förmiddagen, lek och mys och sedan fick vi stanna på lunch, både Tim och jag! Vilken tur att första måltiden på dagis var ris - Tim ÄLSKAR ris!!!

Måndag 17 mars: Besök i drygt 3 timmar på förmiddagen. Idag gick jag ifrån i ca 1 timme. Det gick jättebra. Tim hade frågat en gång efter mig, men det var ok när I-B sa att jag var och drack kaffe.
Tisdag 18 mars: Besök i drygt 3 timmar på förmiddagen. Idag försökte jag att gå med en gång, men då började Tim att gråta så jag stannade i 1/2 timme. När jag sedan sa att jag skulle gå och handla och sedan komma tillbaka så blev han jätteledsen, och japp.....några tårar trillade även på lilla mig :-(. Men jag stod emot och åkte hem och drack en kopp kaffe. Plockade ihop extrakläder mm för att ta med till dagis. I-B ringde och allt var lugnt. Tim stannade på lunch själv idag. Gick jättebra. Tim har "stenkoll" på var I-B är och ser gärna att hon är alldeles i närheten av honom :-) Jag frågade honom om han tyckte om I-B och det gjorde han .... ättenäll....översättning - jättesnäll!! Dom hade förresten gjort jättefina påskhattar som de skall ha imorgon, onsdag.
Onsdag 19 mars: Besök i nästan 4 timmar. Idag hade de påsklunch på dagis. Och idag så gick lämningen jättebra för barnen var på väg ut när vi kom. Tim tog I-B i handen och vinkade till mig vid grinden. Själv tog jag en tur till "Göken" och köpte tyg till mormors finstolar som jag tänkte ha i hallen. Men först så bjöd Ewa mig på frukost hemma hos henne och Daniel. Gôtt...tack vännen!!! I-B ringde och sa att dagen hade gått jättebra och att jag inte behövde komma förrän kl 12.30.

Nu återstår bara imorgon, skärtorsdag, sedan skall inskolningen faktiskt vara klar!! För jag börjar ju jobba på tisdag...nu börjar nedräkningen....bara 5 dagar kvar... Lite pirrigt e det allt :-)

Ha en skön skärtorsdag och en härlig påsk!
Kramisar
Mia

Vår goa 7-åring!

Idag den 14 mars 2008 så fyller vår älsklingsFelix 7 år!!
HURRA HURRA HURRA
73944-725
Kan inte riktigt fatta att dessa åren har gått så fort. På söndag den 16 mars 2008 så är det exakt 7 år sedan vi fick barnbesked om Felix!!!

Ha en jättebra fredag
Kramis
Mia

P.S Återkommer i helgen med lite info om vår första inskolningsvecka på dagis som har varit helt enastående D.S

"Förkalas" samt skoldisco

Igår fredag så hade vi lite "förkalas" för Felix, eftersom mormor och morfar inte är hemma när Felix fyller 7 år nästa fredag. Han blev sååååå överlycklig. Efter 2 år så fick han sitt efterlängtade Nintendo D.S.

Han hade valt att vi skulle ha spagetti och köttfärssås samt som tårta skulle det vara budapestrulle. Så så fick det bli. Vi hade även besök av Jennifer som hade sovit över ifrån torsdagen.
image723
Tim, Micke, Jennifer, Felix, morfar "Lolla" och mormor Birgitta "hugger in" på tårtan
73944-721
Tårtan - Felix's favorittårta - BUDAPESTLÄNGD
image724
Mormor, Tim och morfar kollar in Tim's alla djur!!!

Kl 18.00 skulle Felix och Jennifer vara i skolan för att gå på sitt allra första skoldisco. Jag körde barnen till skolan, vilken uppslutning det var. Och vilket "hästjobb" lärarna hade lagt ner! Tack tack tack...alla duktiga lärare!
Vi föräldrar som stod kvar en stund på utsidan och pratade hade nog gärna sett att vi hade fått vara med och "svänga våra lurviga" en liten stund...eller vad säger Du L-G och M??!!! :-)
image722
De två förväntansfulla "discobarnen" - Jennifer och Felix

Kl 20.00 skulle det vara slut och Micke åkte för att hämta barnen. Jennifers mamma och B kom och hämtade Jennifer och de åkte hem till sig. Felix bänkade sig i soffan och skulle se på Lets Dance, men somnade som en stock!!

Ha en skön helg,

Kramisar
MiaFia

Dagiscollage

Idag var jag och Tim och hälsade på en liten stund på dagis. Lite så att han får vänja sig. På fredag är det dags för det första officiella besöket och sedan på måndag den 10 mars så börjar själva inskolningen. Håll tummarna!!! :-)

Har roat mig lite med att göra ett litet collage som skall sitta på väggen på dagis, (tack gode gud för Photoshop :-)) På småbarnsavdelningarna så vill de att det finns lite bilder på mamma, pappa och syskon mm "om-utifall-att" barnen blir lite ledsna på dagarna. Då kan de iaf se oss "nära och kära" på bild, ger kanske lite tröst för stunden....får vi hoppas.

Här är Tims collage!
73944-719
Ha en riktigt bra dag imorgon onsdag.

Då skall jag och Tim först åka och "hunga" (dvs sjunga) och sedan skall vi kanske åka och köpa badrumslampor. Vi får se vad vi hinner med.

Kramisar
MiaFia

Äntligen VÅR!!!

Äntligen har våren kommit hit till Tjörn (även om det bara är för en dag eller två kanske :-)  )!

Ja det har iaf inte regnat på 2 dagar :-) Jösses va trött jag är på allt regnande och blåsande!!! Igår kväll var det ju halvstorm igen!

Bifogar en liten vårbild ifrån dagens lilla promenad med barnen. Kvalitén är väl sådär, bilden är tagen med mobilkameran.
73944-718
Kramisar så länge
Mia
P.S Måste ju berätta en stor nyhet - Jag har fått JOBB!!! Skall börja arbeta den 25 mars, så
första besöket på dagis är på fredag för Tim, sedan börjar inskolningen måndagen den 10 mars D.S