Grattis lilla mamma...

....på födelsedagen.
Kramisar
Mia, Micke, Felix och Tim


Hoppas att blomman och chokladen blev bra!!!
Dom ringde mig ifrån blomsteraffären i Sälen och det jag hade beställt fanns inte,
så hoppas att "erstättningsblomman" var lika fin! :-)

Bilder på utbyggnaden

Vet inte om jag lagt ut bilder på hur utbyggnaden blev. Men här kommer 3 stycken.


I den nya delen så är det badrum, stor hall och 2 sovrum
På övervåningen blir det sovrum till Felix (detta är snart klart) och
ett tv-lekrum för barnen samt ett litet badrum. Det kommer
naturligtvis även att bli ett räcke utanför balkongdörren :-)

Det kommer även så småningom ett tak över ytterdörren
(inge kul att stå där när det ösregnar)

På gaveln på den gamla delen satte vi in ett stort glasparti
(vilken skillnad på ljus det blev i vardagsrummet)

 

Idag blir det en tur till Hästevik, Torslanda för att hälsa på familjen Rossing.

Det är ALLTID lika jättetrevligt!

 

Ha en fortsatt jätteskön lördag!

Kramisar

MiaFia :-)


Bröllopsdagen på Gullholmen!

Igår lördag, den 19 september, firade vi vår nionde bröllopsdag. Vi hade blivit medbjudna till Gullholmen av Ulrika och Fredrik samt lilla Nea naturligtvis. Självklart ville vi följa med!!!

Nedan följer lite kort - som vanligt :-)

Grabbarna Grus fiskar från bryggan

Timpan

Skål för 9 år som gifta och 20 år som sambos!

Puss min älskling!

Tim, Felix och Nea fiskar krabbor under bryggan!

Här myser vi i solen :-)

Ulrika myser i solskenet på bryggan

Nea, Felix och Tim på väg ut på promenad!

Hela gänget!


Barnen i solskenet!

Fredrik ville få Micke att "lära känna sin kvinnliga sida"... men håll mig i handen då?!

...MEN han ville på INGET vis lära känna den *gapskrattar*

Ulrika och Moschi

Här pussas det....mmm

Tim, Mia, Felix och Micke - hela familjen Karlsson

Vätskepaus på Restaurang Skottarn - innan vi gick hem för att laga middag!

Måste bara kolla fiskarna lite mamma!!!

frukost på söndagen på bryggan - lite kyligt i vinden va de!

Smaskens med frukost tycker barnen!

Ny promenad idag....utsikt över hamnen

Ulrika och Micke hittade vildäpplen

Kolla nu mamma - kolla på mig mamma - men kolla då!!!!

Tusen tack Ulrika, Fredrik och Nea för att vi fick åka med till Gullholmen, vilken fantastisk helg vi hade.
Följer jättegärna med igen - hälsar båda barnen och maken!!!

Ha en skön dag!
Kramisar
MiaFia




Du e min man...

Du är min man
och jag vet du gör så gott du kan
Fast du inte tycker att du räcker till
Men du får tycka vad du vill

Jag älskar dig
Och jag ber du måste tro på mig
Det betyder allt att vi två har varann
Du är min man

Jag vet hur jag får dig att glömma
så bara nuet spelar roll
Så att du skrattar igen
och slutar att döma dig själv för en stund
och vågar drömma

Och om den bistra verkligheten
är mer än du kan ta just nu
Så låt mig hjälpa dig då
att svälja förtreten
För mig finns det bara du

Du är min man
och jag vet du gör så gott du kan
Fast du inte tycker att du räcker till
Men du får tycka vad du vill

Jag älskar dig
Och jag ber du måste tro på mig
Det betyder allt att vi två har varann
Du är min man

Och om den bittra hopplösheten
har slagit rot hos dig just nu
Så låt mig hjälpa dig då
att svälja förtreten
För mig finns det bara du

Du är min man
och jag vet du gör så gott du kan
Fast du inte tycker att du räcker till
Men du får tycka vad du vill

Jag älskar dig
Och jag ber du måste tro på mig
Det betyder allt att vi två har varann
Du är min man

Ja det finns ju ett själ till varför jag har den här rngsignalen på mobilen när Micke ringer ;-)

Ja frisyerna blir väl inte de bästa när man åker båt :-)

Ha en kanondag ALLA - det skall vi ha, firandes vår nionde bröllopsdag- på Gullholmen!!

Kram
Mia

Sötnosarna

Igår kväll när barnen skulle lägga sig så ville Tim att Felix skulle läsa Bamse för honom.

Sagt och gjort - snälla storebror la sig bredvid och läste!
Visst e dom söta?

Ha en bra dag alla - nu e hösten här, det var 6 grader nu på morgonen när barnen gick till skola och dagis, fick övertala Felix att ta med shortsen ist för att ta på sig dom nu på morgonen.

Kramis
Mia

Grattis till Marianne....

....som fyller 50 år idag!!
HURRA HURRA HURRA!!!

Många kramar till Dig på Din stora dag!
Ha en toppendag med Tove och Andrea
Uppvaktning kommer - var så säker :-)

Kram från
Mia, Micke, Felix och Tim

Hurra hurra hurra....

...för Micke som fyller 47 år idag, tisdagen den 8 september 2009

Puss och Kram älsklingspappa och man - du e toppen!
Kramisar
"Tokfelix" och "BusTim" och "Älsklingsfru Mia"

Sjörövarpiraten!

I lördags var felix på kalas hos sin klasskompis J. Hon fyllde 8 år, och temat var PIRATKALAS!!
Så här fräck blev han och kompisen Viggo.



Bästa kompisarna !!! The Pirates of Hakefjorden :-)

Ha en bra dag!
Mia

Idag - fredag 4/9 - skall jag fira....

...med champagne tror jag :-)  Läkaren ringde och sa att hon trodde att de hade fått bort allt!!! Men ingen kan ju säga till 100 %, men chansen var väldigt god OCH jag behöver inte ta cellgifter!!!

Fläcken på foten var godartad melanom men det på ländryggen var ju malignt, men som hon sa - förhoppningsvis är allt borta och jag behöver bara "gå på koll" ett par gånger per år.

Så nu skall såren bara läka sedan så är jag "fit for fight" igen.....Nu kan jag äntligen sova i natt!!

Kämpigt har det varit då jag inte har kunnat gå eller sitta någon längre stund och vem klarar av att ligga på sidan "twenty-4-seven"??!! samt barnen som har undrat varför jag har varit så ledsen och haft ont.

Så trots att regnet öser ner och vinden blåser så tycker jag att just DENNA dagen är TOPPEN! :-)

Kramisar
MiaFia