Första läxan

Felix har fått sin första läxa. Han skulle ha med sig något minne ifrån sommarlovet. Jag hjälpte honom att fixa ett litet collage med kort och sedan så skulle han ha med sig sina 2 skelett som han hittade ute på Ärholmen en dag i somras. Han skulle berätta om dessa sa han! Vet inte ens om han vet vad det var för sorts skelett - vilket djur??!! Men sagt och gjort - han hade mycket riktigt hållt ett långt föredrag om dessa sa fröken när jag hämtade honom igår :-)

Nu skall jag strax iväg till ortopeden för ett återbesök, och sedan jobbar jag mellan 13.00-17.00. Skönt att vara tillbaka på jobbet igen, även om det bara är på halvtid!

Och imorgon bär det av till Ewa och Daniel för lite PARTY!!! - Kräftskiva...smaskens! :-)

Ha en riktigt skön helg,
Kramis
Mia

Vår "förstaklassare"

Idag, måndagen den 25 augusti 2008 så började så Felix ÄNTLIGEN i skolan!!! Oj vad han har sett fram emot detta.

Det skulle vara nya jeans och skor - streetskor mamma!!! hmmm...ja ja

MEN med stort M - om det var så att fröknarna INTE lärde honom att läsa och räkna så ville han nog inte gå i skolan upplyste han dom båda! Ja "kaxigheten" är det inget fel på.

Klass 1 väntar på att få komma in i sitt klassrum!

Vilka "flashbacks" man fick....vi var 2 mammor som följde med in i klassrummet och var med på uppropet - det kändes lite stort - eller hur C -?!, några fler föräldrar var med och "lämnade av" barnen vid klassrummet, men var sedan tvugna att gå. Jag kommer själv ihåg när jag själv började i skolan för sisådär 1000000 år sedan som Felix tycks tro, ja då var alla föräldrar med vid första skoldagen. Men det var andra tider då - som min gulliga faster Anki upplyste mig om när vi "sprang på varandra" senare under dagen.

Felix vid "sin plats" med sin "penn-sax-sudd-låda"

Nuförtiden har man inga bänkar utan man sitter vid bord!

Jo förresten. Jag har börjat jobba igen - SKÖNT! Jobbar halvtid till att börja med, skall på återbesök till ortopeden på fredag. Då får vi se vad de säger.

Ha en fortsatt skön vecka,
Kramisar
MiaFia

Sommar, sol och sjukskrivning!!!

Vilka sommardagar vi har haft. Jag började min "semester/föräldrarledighet" med att "röja" hemma på kontoret. Släng släng släng....det va gôtt :-)

På onsdagen den 16 juli åkte vi till Lisberg för att fira Felix's familjedag, om en dag i förväg, det är ju egentligen den 17 juli, men den dagen passade lite dåligt. Sagt och gjort vi åkte till Liseberg för en heldag. Viggo var med som vanligt och vi såg alla fem emot en kanondag. Lite regn var ju inte hela världen!

Efter middagen så gick vi förbi slänggungan, och vad händer...jo en känga modell Doc Marten storlek 45-46 kommer flygandes som en projektil och träffar mig rätt på högra axeln. Jag "går nästan ner för räkning", men men. Vi besökte läkaren på Liseberg, fick ispåse och mitella och lite smärtstillande, sedan efter en dryg 1,5 timmes vilande gick vi ut igen, barnen var ju lite "åkotåliga" :-)

Dagen efter hade jag så ont att jag insåg att jag nog var tvungen att kontakta läkare. Hamnade på röntgen och ortopeden och fick där konstaterat att muskelfästet i axeln var trasigt... :-( Sjukskrivning minst 4 veckor!!! Hej och hå så var det med den semestern, bara att hålla sig på hemmaplan och gå hos sjukgymnasten!

Herregud vad högerhänt man är.... det inser man rätt fort när något händer med högararmen! Skall på återbesök till ortopeden nästa vecka, då får vi se vad dom säger. Men jag tränar flitigt, enligt sjukgymnasten lite för flitigt för vid sista besöket så fick hon massera upp vänstra skuldran för att den var lite för överansträngd :-)

Tur är det väl då att vädret har varit vackert så vi har kunnat åka ut på dagsturer med båten.

Haft flera härliga dagar på sjön med bl a familjen C (våra sommargrannar) och familjen S från "hemmaplan". TACK!

Idag började fotbollsskolan igen, men regnet det bara öste ner....mellan 10-13.45!!! Fotbollsskolan var mellan 10-14!!
Så kort kommer någon annan dag, inte lätt att ta kort i ösregn!

Nedan följer några härliga "lisebergsbilder".

Felix, Viggo och Timpan i "Kaninresan"

Tim i den riktigt gamla karusellen, det enda som är gratis på Liseberg :-)

Viggo och Felix i "den nya attraktionen", kommer inte ihåg vad den heter!

Mias favoritattraktion sedan 1983, Rainbow, "gick i graven" igår!!!

Micke, Viggo och Felix tar igen sig efter maten!

Bästa kompisarna - Felix och Viggo

Tim skall få åka flygplanen tillsammans med Felix, Folk stannade upp för att
se vem det var som skrattade så han kiknade....guess who??!!

Snäll storebror hjälper lillebror......

...visst e det gulligt?!

...lite pirrar det allt i magen - första gången för Timpan i "grodorna"

Gissa om han var lycklig!!!

Grabbarna Grus i Flumride - jag och Tim tittade på!

Tim framför vattenfontänerna strax innan hemgång!

2 goa goa killar - men som sagt vi kommer att göra ett återbesök på
Liseberg, på Lisebergs bekostnad. De har varit jättebra på alla sätt.

Kram och ha en riktigt skön fredag!
MiaFia