Midsommar ...

    ... trodde vi skulle regna bort för oss, men inte då. Det var bara på fm som det var lite tunga svarta moln. Sedan sprack det upp och solen tittade fram...underbart, fast med solen följde även blåsten :-)

Vi hade supertrevligt...som vanligt.....med familjerna Jonsson och Ryde.
midsommar
En liten bild på vår midsommartårta - fin va?! God var den iallafall :-)

Kram
Mia

Tim 1 år!

Idag fyller vår lilla älskling TIM 1 år......stor kille nu :-)
tim1
Vi började med lite presentöppning i sängen i morse - hela familjen myste!
Vi hade köpt en Fisher Price learning chair, vilket Tim tyckte verkade spännande samt
lite andra småpaket som bilar, en bok och en jättego body med ben ifrån PoP.
tim2
- Kanske kan man få vara med och sätta i hop stolen kanske??!!
tim3
Goa storebror Felix hjälper Tim tillrätta i stolen...hmm...undrar hur det här funkar?!
tim4
På eftermiddagen åt vi lite tårta ute på altanen och tog oss ett dopp i poolen.
Stort kalas skall vi ha på lördag! Men morfar och farmor kom ändå och hälsade på,
det var mysigt!
tim6
Den här helt fantastiska lekhagen inhandlades igår. Perfekt att ha på altanen
och slippa ha ögon överallt, med tanke på att Tim tycker att poolen hägrar något
alldeles fantastiskt! För er som tycker att det verkar hemskt att "låsa in sitt lilla barn"
kan jag bara säga att denna hagen är jättestor, hela 160 cm i diametern och Tim
trivdes jättebra i den, med alla sina leksaker mm.

Vi har haft en kanondag idag, med mycket sol och bad. På lördag väntar stort kalas
för släkten. Hoppas på fint väder så att vi kan sitta ute på altanen.

So long!
/Mia

Premiärbad hemma

Så har då grabbarna grus fått bada hemma i sin egen pool. Trots att vi inte har satt på värmaren så höll poolen stadiga 25 grader idag. Felix är som en fisk i vattnet och vill helst bo där hela tiden, han lär väl utveckla simhud mellan tårna är jag rädd :-) Även Tim trivs som fisken i vattnet och det är ju skönt.
grabbarna grus
Micke, Tim och Felix
micke och felix
Pappa Micke busar med pepparkakan Felix

Idag har jag även varit och inhandlat lite presenter till Tim som imorgon, tisdag den 13 juni, fyller hela 1 år! Gud va tiden har gått fort. Tycker inte att det längesedan jag höll honom i mina armar första gången, men det är redan 6 månader och 3 dagar sedan. Får väl hoppas att han gillar sina paket, pappret lär han väl gilla iallafall.

Har även inhandlat en lekhage att ha på altanen - kan tyckas grymt - men Tim är såååå snabb och vattnet är så frestande och lockande, så för att få lite lugn och ro så var detta ett lite hjälpmedel. Den är jättefin och inte sådär liten, utan hela 160 cm i diamtern så plats för lek finns det!

Solfrossiga hälsningar ifrån
Mia

Cowboy....och premiärbad för Tim

I lördags var Felix på maskerad/kalas hos sin kompis Julia. Han var cowboy som synes.
Det är bra mamma sa han - för då kan jag hålla ordning på kalaset.....hmmm.....säkert!
cowboy

När kalaset var slut så åkte jag och min andra lille krabat - Piraten Tim - hem till mormor och morfar för att premiärbada. De hade lite varmare i sin pool, närmare bestämt 29 grader varmt så Tim njöt i fulla drag och ville INTE gå upp!!!
piratenmorfar och tim
Morfar och Tim

Härligt, härligt i solskenet!

/Mia

Mormor Alice...

Detta är min mormor Alice fantastiska Rhododendronbuske.
felix hos gammelmormor
Tyvärr kommer hon ju ej att få uppleva denna fantastiska syn igen. Men som
Felix säger - mamma hon ser den säkert ifrån molnen!

Vi älskar dig och saknar dig lilla mormor!

Kram
Mia

Slottsskogen....

I fredags var vi åter igen i Slottsskogen och den här gången var Felix's och Tim's kusin Linus med oss. Vi hade en underbar dag i solskenet och vi kollade även in djuren den här gången.
gänget
Hela gänget - Linus, Mia, Tim och Felix.
Felix gick helt sonika fram till en tjej som satt på en filt lite längre bort och frågade om hon kunde ta ett kort på oss!! Blyg - nej det tror jag inte :-)
felixlinus
Grabbarna Grus - Felix och Linus

/Mia

Felix's sista dag

Felix har nu varit sin sista dag hos sin dagmamma. Det var lite sorgligt tyckte han. Men förklarade sedan för mig att mamma om jag inte gillar att vara på dagis så kan jag ju gå till Torhild....eller hur??!!

Så i onsdags den 31 maj så var han dagbarn för sista gången. T hade ordnat med extra kalas för Felix och jag, Micke och Tim var ditbjudna på fika på em.

Snacka om lycka för Felix som äääälskar maränger och glass.
T hade ordnat med glass, maränger, chokladsås, vindruvor, ballerinakakor mm.

Felix fick jättefina presenter och ballonger utav T.
avslut1
Felix, Thelma, Palle, Kalle och Torhild
avslut3
Felix fick ett jättefint silverhalsband föreställande en salamanderödla (han älskar ju dessa små djur) han fick även 2 fotoalbum ifrån sin tid hos T samt en kanonfin, ja helt underbar bok, med världens alla djur!
avslut2
Felix och hans älskade dagmamma Torhild - en sista kram!

Kan säga att det även var lite sorligt för hans mamma (dvs mig) :-)

Tack och hej!
/Mia

Hattparad!

Hatten fick MVG av Felix. Han skall ha den när det är fotbolls VM säger han, det är ju "sverigeflaggeband" på ser du väl mamma...hmm...jo jag vet.....har ju själv sytt på dem!!
felixhattfelixtorhild
Hela gänget "dagmammor och dagbarn" på väg på sin "hattparad"
hattgänget