Emaus

Den 23 april hade barnen ledigt ifrån skolan, fritids och dagis, eller rättare sagt det var stängt. Jag tog föräldrarledigt och åkte till Emaus i Uddevalla med Tim och Felix, samt Felix's kompis William.

Vi hade en kanondag och picknick-korgen var packad med engångsgrill, korv, bröd, ketchup, mackor, bullar och allt annat som är nödvändigt för en härlig dag i solen!!

Felix tar sats och hoppar jämfota upp mot träden och William....

...han är inte sämre han :-)

Tim fattade genast tycke för William och skulle hålla honom i handen hela tiden.

Tim skulle "prompt" rida på hästarna - han bryr sig väl inte om
att mamma har "hösnuva" :-) De stora killarna tyckte det var
töntigt att rida!!!

Felix blev av med sin macka, William blev av med korven och Tim - ja han blev
av med sin festis till denna "kompisen", som även tyckte att det var
himla käckt att hoppa upp på bänken för att sedan kliva rätt upp på bordet - till
barnens blandade skräckförtjusning :-) Jag - ja jag blev mest arg - komma här
och störa mig mitt i 11-kaffet!!!

Massor av härliga vitsippor fanns det - och dessa goa killar!

Hej och hå vad det går!!

William och Felix tog en genväg

"Grabbarna Grus" - Felix och William i den stora "ägg gungan" inne i skogen

Mamma - så här många fingrar har jag!!!!

Tim och William inne hos kaninerna

Willia, Tim och Felix

Innan vi sätter oss i bilen och åker hem så slinker det ner lite choklad som
jag hade med som muta "om-utifall-att" :-)

En kanonhärlig dag hade vi verkligen!
Kramis
MiaFia



Vår goa 3-åring!

Den 13 juni 2008 så fyllde vår älsklingsTim 3 år!!
HURRA HURRA HURRA


Tiden går alldeles alldeles alldeles för fort. Kan fortfarande komma ihåg känslan när jag fick honom i mina armar för första gången nere i Hanoi, och det kära vänner känns som igår :-)

Nu skall det komma lite fler uppdateringar inom kort - nu när jag har fått mitt nya lösenord!

Så det lär "ramla in" inlägg ifrån
Emaus
Dagisfest för Tim
Mors dag - med vietnambesök
Felix på skolresa på Bräcke
Felix på besök hemma hos sin fröken
Maskerad på dagis
Tims "vuxenkalas"
Tims barnkalas
samt icke att förglömma Felix's första skolavslutning

Ha en underbar midsommar så länge!
Kramisar från ett regnigt Tjörn (vi håller alla tummar och tår för att det inte regnar imorgon)
MiaFia



Nu har ...

... det gått så där himla lång tid igen utan uppdatering!! :-( Men den här gången är det faktiskt inte mitt fel, jag har inte haft tillgång till servern där bloggen ligger på över 3 veckor, men så igår, läs måndag, så fick jag äntligen ett nytt lösenord. Så här kommer en liten uppdatering.

Förra veckan på torsdagen den 12 juni var det skolavslutning för Felix. Jag skall lägga in lite kort ifrån denna men så länge får ni hålla tillgodo med kortet som Felix's gav till sina klasskompisar.


Ha en fortsatt skön kväll!
Kramis MiaFia