Vi saknar Dig L

Detta är till Dig L

Miljoner kramar

Din egen Blondie (gud vad jag kommer att sakna det ordet - det var bara Du L som fick säga det)


En bro över mörka vatten

Som en bro över mörka vatten
När du är trött, när du vill fly
och oron viskar att din dag skall aldrig gry
jag är hos dig, känn handen kring din hand.
Var stilla var ej rädd.
Som en bro över mörka vatten skall jag bära dig
Som en bro över mörka vatten skall jag bära dig

När skuggan faller kall där du går fram
när fågeln ej längre syns och solen dör
jag tänder ljus, jag tänder himlens ljus.
Var trygg och tro på mig.
Som en bro över mörka vatten skall jag bära dig
Som en bro över mörka vatten skall jag bära dig

Styr mot havet nu, seglar bort
nu är din korta stund, det liv du väntat på.
Jag är hos dig, känn handen kring din hand.
Var stilla var ej rädd.
Som en bro över mörka vatten skall jag bära dig
Som en bro över mörka vatten skall jag bära dig

 

Text & Musik: Paul Simon
Originalets titel: Bridge over troubled water
Svensk text: Åke Arenhill

BJJ Open

I lördags var det BJJ Open här i Stenungsund. Felix skulle tävla i jui-juitsu för första gången. SPÄNNANDE!!
Han hade dock ett litet bekymmer några dagar innan - och det var om han skulle bli av med sin scenskräck :-)
Japp - det kan man faktiskt ha mamma - det fattar du väl!?! hmm...

Vi gick upp och käkade frukost och sedan åkte Micke och Felix in till Sundahallen för invägning! Han vägde 24 kg med sin BJJ-dräkt! Han hamnade klassen upp till 31 kg!! Gissa vem som vägde minst - och var minst bokstavligt talat - japp Felix. Jag och lilla "Timpan" var lite sena i starten så fick tog egen bil in till Stenungsund.

Felix gick i öppningsmatchen på hela BJJ Open - det var superspännande. Mormor och morfar hade även de dykt upp och mormor var mycket bekymmrad, Felix's motståndare var ju över huvudet längre och dessutom 3 år äldre än Felix.

Men va duktig han var - våran superduktiga kille - hans motståndare var även han en go kille från Vietnam, född i HCMC. Filip hette han och var 10 år gammal.

Felix förlorade men fick allt in ett par poäng på motståndaren. Nedan följer ett par bilder.

F får ett bra tag om Felix!

Men Felix är envis som synden och ger sig inte utan får ett litet övertag!


Här kämpar Felix med coachning av sin tränare I.


...vinnare blev till slut Filip.

Men jag kan med gott samvete säga att jag var en MYCKET STOLT mamma!!!

Felix slutade till sist på en delad 4:plats i sin grupp. Han hade väl ingen större chans på grabbarna som vägde 30-31 kg.

Och goa Viggo - Felix's bästis - han slutade på en mycket hedrande 3:e plats och fick bronsmedalj!!! Grattis Viggo!!!

Här går Viggo sin match mot killen som vann!

Stilstudie på Viggo igen!

Felix får ta emot sin medalj!

Grabbarna i viktklass upp till 31 kg!

2 bästistar Felix och Viggo med sina medaljer!!!

och till sist Felix med sin nuvunna kompis Filip!!! (motståndaren i öppningsmatchen)

Ha en jättesön helg, det skall vi ha, vi får nämligen besök ifrån stora huvudstaden. Felix's "resekompis" O från Hanoi med familj kommer och hälsar på.

Kram
MiaFia