Sjuk liten kille...

Idag måndag så har jag en sjuk liten kille hemma. Tim har haft ont i magen hela natten och förmodligen så har han fått i sig något som har innehållit mjölk - jag har "gått tillbaka" i minnet men kan inte komma på något, men man vet ju aldrig. Det är inte så lätt när man är "helt ny i gamet". Men vi lär oss sakta men säkert. Idag har vi iaf prövat osten som jag köpte, den som är helt inplastad och färdigskivad - någon slags toufuost, och den var helt ok tyckte han...yippie!!
Så idag har vi hittills, kl är bara 14.00 sett på:
Pippi Långstrump
Spirit
Babe
Landet för längesedan
Läst 2 böcker........och bara gosat och myst

Tim på påskafton!

Ha en fortsatt skön måndag!
Kramis
Mia

Bröderna Bus kör fyrhjuling!


Micke vårstädade och plockade fram fyrhjulingen! Vilken lycka!!!
Tim fick åka med storebror Felix och efter en stund fick han pröva på att köra själv!

Nu skall jag fortsätta med gardinerna!
Kramis
Mia

GLAD PÅSK!



I morse blev Tim "eld och lågor" när han fick se vad som stod på frukostbordet.
WOW vilka fina ÄGG mamma ropade han och klappade händerna.
När jag sa att jag hade suttit uppe hela natten och målat så vet jag inte om han "köpte" detta riktigt. Han trodde mer på att det var påskharen som hade varit och lämnat dem direkt på fatet! :-)

Nu skall vi gå en promenad i skogen för att se om Påskharen möjligtvis hade lämnat några påskägg till barnen!

Ha en UNDERBAR påsk - hoppas ni ALLA får lika fint väder som vi har idag, nu är kl 10.00 och termometern visar 13,8 grader i skuggan!

Hasta la vista
MiaFia

Nya trappor!!

Idag fredag har jag fått, eller jag och jag, vi har fått 2 nya trappor!

En vid ytterdörren!


och en vid altandörren på framsidan


Martin är såååå duktig!

Superhärligt! Det börjar att bli någorlunda! Skall lägga in lite kort på köket i helgen.

På ovanvåningen har takfönstren kommit på plats, sam innerväggar. Nu vill Felix helt plötsligt ha sovrummet på andra våningen. Så vi får väl göran en rokad här på nedervåningen. Tim får ta Felix's rum och Micke och jag får ta Timpans rum (vi behöver ju bara få plats med sängen och garderoberna! :-) Timpan däremot behöver ju lite space att leka på!

Hasta la vista!
/Mia

P.S Va livet är underbart, imorgon åker P och K för att hämta sin 8 månaders lilla dotter, samt igår fick våra goa resekompisar P, J och T ett underbart barnbesked om en liten kille på 2,5 månad, nu håller vi tummarna för att väntan på resebesked inte blir allt för långt! Får lite gåshud när man tänker på det - vet ju precis hur det känns D.S

Felix's 8-årsdag!

Ser att jag har glömt att lägga ut inlägget som jag skrev efter Felix's 8-årskalas, eller ja dvs vuxenkalaset, för barnkalas ville han ha till sommaren - hmmm undrar varför kanske ni tänker - jo det är ju så att han vill ha poolparty med grillning. Så så får det bli. Hoppas bara att vi får någon fin lördag eller söndag i början av juni!

Som sagt Felix fyllde ju 8 år den 14 mars och på kalaset kom: mormor, morfar, farmor, farfar, morbror Jan, kusin Linus, Lotta, Jerker, Anne, Tilde och bästisen Viggo - och så vi då, mamma, pappa och lillebror Tim.

Vi började ju förstås morgonen med presenter och frukost på sängen!

Felix - som "sover räv" inne i Tim's rum som numera även är vårt sovrum
tills övervåningen är klar!


WOW - en radiostyrd helikopter bland annat - bok, PS2 spel, bok, morgonrock,
videofilm samt ytterligare 2 paket fanns på "agendan"!

"Lillebror Jan" och mamma/mormor väntar på att maten skall bli klar!

"The gang" hugger in på maten. Som ni ser så saknas det täcksidor vid köksön,
kakel borta vid diskbänken samt samt valnötsskivor vid köksön! (men jag lovar
det blir fint när det är klart!)

Pappa/morfar och Annie hugger in på maten!

TÅRTAN med stort T!!!

Tim och Tilde

Här skall blåsas ljus!

"Bästisen" Viggo var med på "vuxenkalaset"

Tilde ....

....liksom Felix's kusin Linus fyller båda snart år - nämligen den 2 april!!!

...MMMMums med popcorn!

Tilde och Timpan!

Vi hade en jättetrevlig födelsedagsmiddag/kalas för Felix - som också
var mycket mycket nöjd med presenter och dylikt!

Kram och trevlig helg!
Miamaria