"Tomtat"

Aldrig har det väl hänt att det är julpyntat hos mig redan den 4 december, med tomtar, julgran och allt.
Det brukar bara vara adventsljusstakarna och lite julblommor. Sedan ett par dagar innan jul brukar jag "tomta upp" hela huset :-)

Men men nu åker vi ju om 2 dagar och kommer hem 2 dagar innan julafton och då kommer jag väl inte att orka med att "tomta" så därför blir det gjort innan vi sticker.
julgranen
Köpte en ny julgran eftersom vår gamla gick sönder förra året. Den höll i hela 16 år iallafall!!
Får se hur många år den här håller!! :-)

Men mitt ögonmått är ju inte känt för att vara det bästa....*suck*. Granen var för hög!!! Så tack och lov att vi har en källare med någorlunda stort "trapphus", för där sticker toppen upp!!

Några saker längst ner i granen gick det inte att hänga.....Tim hade långa och nyfikna armar så därför ser den lite bar ut längst ner :-) Som ni ser så har han redan varit och arrangerat om i granen. Lite tomma grenar här och var!

Till resan ja - vi får väl se hur det blir med den. Tim har nu haft 39.5 i feber sedan igår kväll och äter pencellin sedan 1 vecka tillbaka. Felix kämpar på med sin hosta, och jag äter pencellin. Vad månde det bliva av detta. Vi håller iallafall alla tummar och tår för att vi skall komma iväg till Thailand.

Har fått mail av mamma och pappa som redan befinner sig i Thailand. Underbart väder, 38 grader i luften och 29 grader i vattnet. Golfbanorna utmärkta och hotellet suveränt!

Nu återstår bara packningen och sedan kommer vi oss förhoppningsvis iväg!!

Kram och gonatt!
Mia

Kommentarer
Postat av: jezzi

Åh - vad härligt det låter med en semesterresa nu i det här grådasket här hemma. Hoppas verkligen att ni blir pigga o krya allihop så ni kommer iväg som ni ska!...

Massor av kramar från ett regnigt Norrland utan snö :/

Postat av: Mika

Ja, feber hade ni inte haft om ni skulle kommit till oss ist!! *gaps* *nu retas jag igen*
Jag hoppas VERKLIGEN att ni kommer iväg, *fingers crossed* Mia; Ta ett par stadiga whiskey på planet så försvinner säkert alla basskilussker!!!!
Happy landing! som min mormor brukar säga!!
Trevlig resa!!

JO! Ellens pkt kom fram idag! Hon slängde sig i badkaret o la ner 2!!!kulor i vattnet!! OCH Felix står på hennes nattduksbord! Puss Felix från Ellen!!

Kram på er allihopa!
Mika o gänget

2006-12-05 @ 16:52:00
URL: http://famthonell.webblogg.se/
Postat av: Mika

Jo glämde säga att jag kommer att vara i Bangkok fredag-måndag! En lite "girlshoppingtrip". Mia! du kommer inte upp till Bangkok en liten vända???
Skall besöka den välkända "Chatuchack" weekend market, HUR STOR SOM HELST!! Och det finns ALLT!!!

Kramis
Marika

2006-12-06 @ 12:56:19
URL: http://famthonell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback