Axel's dop!

Så har vi då varit på dop. Idag döptes mitt "färskaste" kusinbarn Axel. Han var så duktig i kyrkan, snäll och nöjd! :-)
axel1
Mikael, Filip, Annika, Axel och prästen.

Efteråt åkte vi hem till M och A för förtäring, smaskens! Barnen lekte och hade det jättekul.
axel2
Lilla Linnéa sjöng för full hals, hon hade hittat Filips "Emilmössa" så det var mest Emil för hela slanten. Så otroligt charmg och väldigt duktig för att bara vara 2, 5 år. Pippi var idolen. Hon var lika stark som Pippi om inte starkare - för jag kan bjotta nej dig mojmoj sa hon när jag stod och pratade med min faster. Så för att reda ut släktbegreppen så är - som ni förstår - Linnéas mormor alltså min faster.

Så skulle vi då försöka att få alla kusinbarnen på samma bild - vilket inte var helt lätt!!!
Filip och Felix hade fullt sjå med att hålla de två mindre - Linnea och Tim - på plats i soffan :-)
axel6
Linnéa, Filip, Felix och Tim - sitta still i soffan måste vi det ??!!
axel4
Lille Axel slumrade en stund på mamma Annikas axel ..... MEN till slut
så fick vi alla barnen på samma bild.
axel5
Tim och Felix, Axel och storebror Filip samt lilla Linnéa - Vilka charmtroll!!!

Imorgon är det måndag igen - daxs för dagis för Felix och Babyrytmik för Tim och mig.

Sov gott!
Kram
Mia


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Vilken fotograf. Jag var en av åskådarna när grupp-
fotot skulle tas, det var inte lätt. Min Mia hon fixar det. Jättefina fotografier. Men vad skulle det vara annars med så bra påbrå från sin mamma.
Kram
Mamma

2006-11-20 @ 10:51:34
Postat av: Anki

Jag får hålla med mamma, du är fantastisk med din kamera. Kul att få se lite kort från dopet så snabbt. Härliga bilder på härliga barn. Bra jobbat Tim, snart får mamma och pappa jaga dig, det blir kul!
Hoppas du mår bättre Felix så du och Filip kan leka på onsdag.

Kram
Anki

2006-11-20 @ 23:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback