Borås

I helgen så var vi i Borås. Felix hade önskat att få gå på djurparken någon dag nu när han var ledig ifrån dagis, och eftersom Micke jobbade i veckan så fick det bli på helgen.

Vi bokade in oss på Scandic Plaza i Borås. På lördagen när vi kom dit så var vi på djurparken, vädret var väl inte det bästa när vi parkerade men så fort vi gick in i parken så lättade molnen och det sprack upp. Vi hade med oss picknick till "Fikafreaken" Felix - ja till oss andra med naturligtvis.
borås6
Felix vid favoritstället i djurparken - DINOSAURIERNA
borås5
Jag och Felix i solskenet
borås4
Tim
borås3
Micke, Tim och Felix
borås2
Vi hade världens tur för vi kom till Lo-djuren precis när de skulle få mat. Tim tyckte att detta var toppen!
borås1
Lo-djuren var några av alla de många djur som vi fick se.

Väl tillbaka på hotellet så badade vi badkar......med mycket bubblor :-). Sist när vi bodde på hotell så fick vi ju inget badkar till Mickes stora besvikelse, så detta hade jag dubbelkollat innan vi stack. På kvällen käkade vi nere i restaurangen på hotellet. Som ni alla vet så var det ju denna helgen det var SM-final i fotboll, så vi hade en del Djurgårdssupportrar på vårt hotell. Fast det är ju skandal hur vissa beter sig, vuxna karlar som bär sig åt som riktiga "svin"...*suck*. Men men kvällen avlöpte väl för vår del och Felix fick 2 nya kompisar i lekrummet. Han var såååå lycklig.

Tim, Felix och jag vaknade på söndagen med världens förkylning. Tim hade lite feber och det hade nog även jag. Vi kunde ju inte gärna säga till Felix att vi inte skulle åka till Äventyrsbadet. Så efter frukosten så bar det av till Borås Stadsparksbad. Vilket ställe!!! Hit åker vi gärna igen.

Micke och Felix badade i nästan 3 timmar. Så i bilen hem var Felix rätt så "mör" :-)

Felix hade iallafall en toppenhelg (ja vi andra med naturligtvis) men denna helgen var ju Felix's helg!!
Mamma sa han i morse - jag gillar att bo på hotell!!!  hmm.....ja vem gör inte det :-)

Idag måndag har jag och Tim bara varit inne och kurerat våra förkylningar och feberhistorier. Vi hoppas på bättring imorgon. Herregud jag har ju bara varit frisk i dryga 2 veckor!!! *suck*.

Ha en bra vecka,
Kram från en mycket förkyld Mia

Kommentarer
Postat av: Mika

Halloj, halloj fam Karlsson!
Låter som en kanon helg, jag blir så full i skratt när jag ser barnen i vinterkläder, herregud att man kan glömma så lätt att nu har ni verkligen KALLT igen!! ja så har väl vi nästa höst/vinter!! *brrr* Härligt foto på Micke o barnen så fina färger i kortet, du e SÅ duktig Mia på att fota!

kram
M

Postat av: anki

Hej på Er!

Vilka underbara bilder Mia, killarna är härliga. Nu har ni väl varit förkylda så det räcker, hoppas ni snart är bättre. Vi hörs

Kram

//Anki

2006-11-07 @ 10:57:03
Postat av: Birgitta

Hejsan i regnet!
Har det inte hänt något på över 1 ½ vecka som
är vart att dokumentera. Jag saknar bilder på
mina barnbarn.
Kram
Mamma

2006-11-15 @ 10:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback