Dagisstart

Så har då Felix äntligen fått börja på dagis, som han har väntat! Vi har haft en liten tavla på väggen där han har fått kryssa över dagarna allt eftersom de har passerat.

Han har nu gått där i 2 veckor och stortrivs verkligen. Snälla fröknar och goa barn. Det enda problemet är väl att han är så besviken när jag kommer och hämtar honom på dagarna. Han vill ju så gärna vara där längre. Han kan inte förstå att just HAN måste gå hem kl 1230.

Har ju försökt förklara att så länge jag är hemma med Tim så får han inte vara där längre än 15 timmar per vecka. Men se det är inte lätt för en 5-åring att förstå.

Felix är på dagiset mån-tors mellan 0845-1230. Rätt skönt att det iallafall inte är 3 timmar per dag. Det hade känts rätt så meningslöst. Nu får han ju iallafall stanna och äta lunch med de andra barnen och förhoppningsvis lära sig "ett och annat".dagisstart

dagisstart
Första dagen på dagis - Felix är såååå förväntansfull

Ha en riktigt skön helg alla!
Kramisar
Mia

Kommentarer
Postat av: Ellen

Hej Felix!
Det låter som om du har det göraskoj på dagis!!
Jag har jätteskoj på min skola oxså, på min avd heter vi "Rainbow fish" och vi går till biblioteket varje dag och lånar roliga böcker.
Hej då! puss
Ellen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback