Julafton på Myggenäs

Julafton i år började med att vi bara slappade och "drog benen efter oss". Tomten hade varit och lagt massor av paket under granen. Som i år fick stå ute i vår nya fina hall, ja som ni ser så är den inte riktigt färdig. Vi har tex ingen trappa upp till övervåningen och vi har inte kunnat riva väggen snett bakom granen (det gamla badrummet skall bort) för det nya badrummet är inte riktigt klart och det är ju rätt skönt att ha väggar omkring sig när man är på toa :-)
73944-648
Vår fina julgran anno 2007!

Jag fixade med pappas julklapp - han skulle få en stor glasbehållare fylld med hemmagjord musli. Han tyckte det var lite tomt på den fronten sedan jag och barnen hade flyttat hem. Fick även besök utav Mikael "Bubbis" (grannen) som kom med en julklapp till barnen. Men sedan helt plötsligt så var klockan 1420 och jag hade inte ens duschat!!! :-) In i duschen och sedan gjorde vi oss i ordning med raketfart. Vi kom väl hem till min "mamsen och papsen" på Myggenäs strax efter 1500. Felix var ju nästan i upprorstillstånd över att han kanske skulle missa Kalle Anka - TV-freak som han är.
73944-647
Mormor, Tim, Felix, Morfar och Micke (min mamma och pappa alltså :-) )
73944-653
Våra goa änglar - Tim och Felix

Vi åt god mat och hade det mysigt. Och som vanligt så såg det ut som om vi
knappt hade rört maten som låg på faten!!
73944-649
Morfar och Tim bygger med Lego för Tim hade ingen större lust att sitta
hur länge som helst och äta mat. Det fanns ju så mycket annat att göra :-)

Tyvärr så kom aldrig tomten till oss :-( MEN han ringde och frågade efter Felix.
Han hade varit hemma hos oss och knackat på men ingen hade öppnat. Då
hade han frågat grannen och han hade sagt att vi var hos mormor och morfar
på Myggenäs och firade jul. Då hade tomten inte tid att komma, han hade ju
många fler barn att besöka. Så han undrade lite försynt om det möjligtvis var
så att Felix kunde hjälpa honom och vara lite utav en "Nisse" och dela ut
julklapparna, och det gick bra svarade Felix. Jag kan ju nästan läsa!! :-)
73944-650
Tomtenissen Felix
73944-654
Felix öppnar ett av alla sina "femtioelva" paket - Herrejösses!!! Jag tittar
på. Och tänk vad snälla jag hade varit i år. Fick flera fiiiina paket!!!
73944-652
Morfar, Tim, Felix och Micke bygger lite av julklapparna!
73944-651
Morfar och Tim testar Tims julklapp. Hoppas att alla små kulor "kom upp"!

Tusen tack mamma och pappa för en trevlig julafton! Hoppas att ni mår bra

Kramisar
MiaFia

Kommentarer
Postat av: Singeladopt

Hej.
Ville bara lämna spår så ni ser att jag varit här.
H adet gott 2008.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback