Ejderfamilj på riksväg 160!

Idag, torsdag 14 juni 2007, när jag hade lämnat Felix på dagis och var på väg hem så såg jag att det var världens kö på riksväg 160.

Jag blinkade och skulle svänga in på vår avtagsväg men bilarna på motsatt körbana blinkade med helljuset på mig. Det tog en halv sekund innan jag förstod varför så jag saktade ner och fick se denna lilla familj traska omkring mitt på vägen.Till slut bestämde de sig för att vika av åt vattnet till och passerade snett framför mig.
73944-498
Vilken tur att jag hade haft kameran med mig till dagis. Felix ville att jag skulle ta kort på honom och hans fröknar innan han slutade. Ibland skall man ha riktig "flax"!!!

Hasta la vista!
/Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback