Tim's 2-årskalas!

I helgen hade vi 2-årskalas för Tim. Tyvärr så var inte vädergudarna på vår sida, så som de var förra året när vi hade kanonväder, utan vi fick sitta inomhus, men det gick ju bra det med.

Det var mormor, morfar, farmor, farfar, "gudmor" Lotta, Tilde, "gammelfaster" Anki (som Felix brukar säga, alltså är det min faster) och så farbror Martin, min kusin Annika och hennes dotter Linnéa samt Tim's och Felix's kusin Linus. Linus mamma och pappa, dvs min bror och hans fru var och tittade på "Mamma Mia". Senare på kvällen dök också "gudfar" Jerker upp, han hade jobbat hela låååånga lördagen.
73944-504
Kalasbordet med den obligatoriska Vietnam/Svenska flaggan!
73944-503
Tim får hjälp av farmor Ann-Christin att öppna paketet ifrån Linnéa som
står i bakgrunden och tittar på. Som ni ser så har hon fått förtroendet att
hålla i Tims käraste ägodel - KANINEN!!!
73944-505
Stort jubel - nästa paket - en Teletubbies DVD!!!
73944-506
Micke och min pappa grillar fläskfilé...mums!
73944-514
Lotta "hugger in" på maten, tillsammans med Martin, Anki och morfar.
Menyn gick i italienska tecken:
Grillad fläskfilé
Italiensk pastasallad med basilikadressing
Italiensk potatis- och baconsallad med hasselnötsolja
Grönsallad
Foccaia med zucchini och tomat
Hemmagjord salsa - kanske inte direkt italiensk men "mumma"
Kall hemmagjord pestosås
Samt som vanligt de de "små som inte ville käka" - varm korv med bröd
73944-507
Felix hade dukat till Linus, Tilde och sig vid soffbordet, det skulle "prompt"
sitta för sig själva.
73944-515
Mormor försöker få Tim att äta lite - bara en liten tugga då!?!
73944-512
TÅRTAN!!! - Visst e den läcker!?!
73944-513
Tim och Tilde kollar in när jag kommer med tårtan - snart skall det blåsas ut ljus!
73944-511
Svärfar Willy, min kusin Annika, min farbror Martin samt svärmor Ann-Christin
mumsar av tårtan.
73944-518
Naturligtvis så hade vi ju fiskedam - Tim var salig!
Det fanns ju en klubba i godispåsen.
73944-516
Som pappa snabbt var framme och "snöt åt sig" Skäms Micke :-)!!!
73944-517
Kusin Linus fiskar han med - ja ni kan ju se vems fiske-
damm det egentligen var....får försöka att lägga till
Tims namn också!!!
73944-508
Pappa och Linnéa myser i soffan och läser Pinoccio.
73944-509
....en liten stund bara sedan drog dansen i benen!!!

Tack alla för ett mysigt kalas och tack för alla fina presenter!!! Tim har verkligen lekt med allt lego, pussel, sett på filmerna och lekt med det fantastiska sjörövarskeppet. Och fika - det skall han göra i sin utemöbelgrupp som nu
är uppställd mitt i vardagsrummet!!!

Kramisar
/Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback