Igår var det ....

1 år sedan Tim döptes. Då hade jag ju inte börjat med bloggen, så därför tänkte jag visa er lite kort därifrån nu istället.
dop0
Gudmor Lotta hjälper mig att få på Tim sitt halsband.
Dopklänning lät vi sy upp i Hanoi.
dop1
Annie och Tim väntar på att dopet skall börja.
dop01
Tim's gammelmormor Alice och mormor Birgitta.

Min älskade lilla mormor Alice (barnens gammelmormor) orkade iallafall
vara med på dopet. Det är vi så jätteglada för. Tyvärr så dog hon 3 veckor
senare, vi saknar dig jättemycket mormor.
dop2
De stora barnen; Annie, Tilde och Felix häller upp dopvattnet i dopfunten
under överseende av oss andra.
dop4
Härmed döper jag dig Tim Quang Loc... Prästen Jan-Åke och gudfar Jerker
har full koll på läget.

dop3
Här sjunger vi dopsången.
dop5
Hela "dopföljet" om man nu kan kalla oss det, från vänster:
Micke, Tim, jag, Felix, Jerker, Tilde, Lotta och Annie
dop8
Här håller jag på att fixa med tårtorna - Annie, Filip och Anki håller mig sällskap.
dop9
TÅRTORNA!!! Visst e dom fräcka!!??!!
Jag har gjort själva bilden i Photoshop där jag har
fixat och trixat med foton, typsnitt och bilder, sedan har jag mailat iväg bilden till ett företag
som jag hittade på internet - vad gjorde vi innan www ?? :-) som har "tryckt" bilden på
ätbart "papper"...nja papper är det inte utan någon slags "sockerhistoria".
dop10
Tim och mamma Mia, dagen till ära bär jag den vietnamesiska dräkten Ao Dai
dop6
"Busbarnen" - Felix, Tim, Tilde och Annie.

Det är lite svårt att "ta in" att vi redan har varit hemma i över ett år med Tim, det känns som om vi kom hem ifrån Vietnam för ett litet tag sedan. Ja tiden går verkligen fort. Mycket hinner hända på ett år. Själv så har jag inget jobb att gå tillbaka till sedan när min föräldrarledighet är över. Tingsrätten där jag jobbade stängde ju här i december 2006, så vi får väl se vad jag hittar på.

Ha en underbar vår/sommardag imorgon med. Idag var det en helt overklig värme för att vara mars månad!!
Jag var inne i Stenungsund ett ärende på eftermiddagen och där mötte jag folk i diverse klädslar, det varierade allt ifrån shorts och linne till jeans, stövlar och dunjacka!!!

Kram
Mia

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka underbara kort, tänk vad tiden går, det syns så tydligt på de små. Du är så fin i din dress, Mia. Ha en skön vårdag.
Kram

Anki

2007-03-29 @ 07:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback