Vuxenkalas...

...har vi iallafall hunnit med att ha för Felix. Barnkalaset kommer vid ett senare tillfälle. Felix kan nämligen inte bestämma sig om han vill ha kalas på McDonalds eller om han vill vänta till i början på juni när vi har hunnit värma upp poolen med att ha ett litet "poolparty" :-)

Gästerna på Felix "vuxenkalas", som han envisas med att kalla det, var följande:
mormor Birgitta och morfar "Lolla"
farmor Ann-Christin och farfar Willy
morbror Jan och kusin Linus (moster Veronica jobbade och kusin Niclas var inte hemma)
Faddrarna Lotta och Jerker med busbarnen Annie och Tilde
och så naturligtvis vi själva, mamma Mia, pappa Micke och lillebror Tim

I paketen fanns:
Från farmor och farfar hade han redan fått paket på sin födelsedag.
Från Fam Josefsson: Tobbes trollerilåda, trollericape och trolleristav samt Yogi-yo kort
Från Fam Hultman: Play station 2 spel - Yogi-yo
Från mormor och morfar: Ett fantastiskt mikroskop (Felix är ju galen i att kolla på småkryp), dinosaurieägg som utvecklas, någon slags transformer robot samt pengar i fond, jag har säkert glömt något, för jag var nämligen lite slarvig just den kvällen. Annars brukar jag skriva upp vad barnen får i present för det är såååå himla lätt att glömma. Men jag skyller på att det är så när man har fyllt 40 år!!!
73944-333
Mormor, farmor och Tim väntar på att hugga in på maten
73944-339
Tim gillar lasange...mmmm
73944-337
min lillebror Jan, mamma Birgitta och jag själv Mia
73944-336
Tim och morfar mumsar lasanage och sallad. Tims lilla känguru och lilla
katten får vara med vid matbordet :-)
73944-335
Micke och hans två favorittjejer - Tilde och Annie
73944-334
Annie, Lotta, Jerker, Jan, Birgitta och i förgrunden farfar Willy - dvs min
svärfar :-)
t?rta1
Felix's favoritstund - näst efter paketöppningen är faktiskt när tårtan kommer
även om han inte är något stort "fan" av tårta så är han nyfiken vad jag
har fixat för tårtbild. Den här gången var motiven ifrån Thailandsresan.
73944-338
Här kommer tårtan.....

image332
Linus, Felix, Tilde och Annie väntar på tårtan!!!
Ja må han leva...ja må han leva.....hurra hurra hurra!!!
Observera mina vackra crocs på fötterna, matchar väl inte direkt färgerna på kläderna :-)
men ack så sköna att gå i!!!

Felix, och vi övriga, hade en jättetrevlig fredagskväll med god mat och trevligt sällskap.

Och nu har äntligen våren kommit - för att stanna hoppas vi!!!

Go'natt
Mia

Kommentarer
Postat av: Ellen o Filip Thonell

Heeeej kompis!!
nu har min kusin Filip kommit hem till mig i Malaysia, vi har det jätteroligt o mysigt och det verkar ni oxså ha haft på ditt kalas!
Vilken tårta!! wow!!

Kram
Ellen o Filip


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback