Tar tårarna aldrig slut?

Idag har vi varit och tagit farväl av Lars. Älskade Lars!! Micke och jag var på plats redan kl 1005, begravningen skulle inte vara förrän kl 11.00. På parkeringen träffade vi Felixs gamla fröken A. Tänk att alla har "ett band" till Lars!

När vi gick in i kyrkan möttes vi av ett överväldigande blomsterhav. Jag tog kort på alla uppsättningar och kransar och räknade till ca 30 st!! Vilka fantastiska blommor. Tjejerna på Dekorex är verkligen superduktiga. När kl var 1030 så var det fullt i kyrkan. Allt ifrån släkt, gamla skolkamrater till Lars samt till nyfunna vänner. Vi satt i bänkarna och lyssnade på kantorn H som spelade underbar musik på pianot.

Sedan kl 11.00 ringde klockorna och verkligheten hann i fatt oss. Tar tårarna aldrig slut tänkte jag?! Det fanns inget att göra, bara låta de rinna, inga näsdukar i världen hjälpte.

Solisten V sjöng alldeles underbart, "Håll mitt hjärta" och "För kärlekens skull". Sedan spelades det även utan sång, "You raise me up" samt "Ta mig till havet". Begravningen var jättevacker och prästen B pratade varmt om Lars.

Avskedet vid kistan var så jobbigt, det kändes som om benen ville ge vika när vi stod där, Micke, jag, Annica, Magnus, Fredrik och Rebecca.  Men Lars - vi säger inte farväl - vi säger VI SES IGEN!!!

Efter kyrkan åkte vi hem till Magnus och Annica och fikade. De som ville fick följa med och vi var rätt många. Det kändes skönt att vi fick prata lite roliga minnen om Lars. Denna underbara "spillevink" som hade ett så stort hjärta!

Efter fikat så åkte vi tillbaka till kyrkan för att titta på alla blommorna som begravningsentreprenören hade lagt ute i det vackra vintervädret!

Nu är kl 1900 och vi har precis ätit lite mat. Sådana här dagar är det skönt med färdiglagad mat, det fick bli pyttipanna (Tims önskemål).

Micke tog en "paus" och åkte med Felix till sista jui-juitsu passet, och jag stannade hemma med Tim.

Tim har nu försökt att trösta mig - mamma lessen?? mmm svarade jag. Mamma jag älskar min mamma fick jag sedan till svar. Ibland undrar man nog hur mycket en liten 3-åring förstår.  Jag förklarade att Lars inte finns mer, nu är Lars i himlen (ja vad säger man). Min mamma inte gå dit, du kan ramla ner replikerar då Tim. Mamma du kan få låna min gosekanin, då du inte lessen mera! Älskade lilla barn!!!

Ha det så bra Du kan nu Lars - nu har Du fått frid i sinnet. Vi ses i Nangijala! Vi skall ta väl hand om M, T och A.

Hoppas att Du tycker om våra blommor. Det ligger mycket kärlek bakom dessa. Du vet vad Du betyder för oss; Magnus, Annica, Fredrik, Rebecca, Micke, Felix, Tim och för mig naturligtvis.

- Det blir tomt utan Dig -

Kram
Mia, Micke, Felix och Tim

Kommentarer
Postat av: Mika

Usch va jobbigt!!!!

Det låter iaf som om det var en vacker och ljus begravning för Lars...



Kram o vi ses snart!

Mika

Postat av: Marianne Ljungberg

Tack för din fina beskrivning av begravningen. Tack vare den kändes det som om jag verkligen var där. Kunde själv inte närvara men hade sänt en bukett.



Mvh, Mia

2008-12-22 @ 22:30:04
Postat av: Mia

nu är det mer än ett år sedan, och jag tänker på Lars emellanåt. Jag tänker att han mådde så fruktansvärt dåligt så att han inte såg någon annan utväg, precis som min bror och min systerson. Jag känner saknad och medkänsla med hans familj. Är fortfarande tacksam över att vi fick följa med hem till Magnus och Annica efter begravningen, och prata om allt det positiva vi kom ihåg! Ser du dem så får du gärna hälsa och tacka!

2010-01-09 @ 20:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback