Snö, snö och ännu mera snö...

vi hade inte riktigt sådan tur som vi hade hoppats på....vad gäller vädret alltså :-)
De senaste 2 åren har vi haft superväder, strålande solsken och kallt! Denna veckan började iofs väldigt bra med 2 dagar strålande solsken och perfekt före i backarna. De efterföljande 2 dagarna har det SNÖAT!! Och jag kan säga att det gör det fortfarande...men det är riktigt vackert!

Men men vi e ju änna vana vid snöandet vid det här laget - vilken vinter vi har haft/har!! :-) Jag älskar snön, men börjar änna känna en viss mättnad nu.

Igår åkte jag och Tim längdskidor, eller som Tim sa plattskidor! Vi åkte här nere på myren. Fast först körde vi Felix och Micke till backen. Där "racade" dom 2 i dryga 4 timmar. Jag var och hämtade dom vid 1630 när liften stängde och då var både Micke och Felix helt slutkörda. Felix vill ju helst bara köra i skogen och nu när det är så mycket snö så är det ju inte så mycket mellanrum mellan backen och grenarna. Micke fick köra "limbo" sa han!!

Jo just det, på morgonen stack vi ner till Transtrand och köpte en ny overall till Tim. Vilken outlet affär de hade, och vilka härliga och fina skidkläder. Vi passade även på att köpa en ny fin hjälm till Felix. En jättefin som jag var tvungen att googla på först, ville se om den var bra och godkänd (det var den). Vi betalade 380 kr för den, ordinarie pris 1.295 kr!!!

Idag tänkte jag och Felix åka lite "plattskidor". Då får jag väl åka mer än igår, då var det ju mest en lugn och stillsam promenad på skidorna tillsammans med Timpan ;-)

Micke och Tim stannar väl här och leker i snön eller åker lite pulka.

Hoppas att ni inte "snöar inne" hemma.

Kramisar
Mia

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Hej i snöriket. Var är bilderna? Den enda bild jag sett är från afterski där parypatrullen spelade.

Birgitta

2010-02-18 @ 21:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback