Têt - Gott Nytt Vietnamesiskt År - Tigerns År 2010...

... firar vi i Sälen med underbart solsken och ca 2 minusgrader! WOW

Resan upp igår gick ok - vi hade kört exakt 10 mil när första
- mamma när e vi framme kom!! Sedan fortsatte väl Tim att fråga detta
ungefär 1 gång var 10 minut.....men så strax norr om Stöllet så somnade han!
Felix satt djup försjunken i en film, men slumrade lite då och då.

Vi var väl uppe vid 22-tiden, och ni som känner mig tänker väl
- men herregud hur gick detta - ingen Melodifestival. Mia har ju bara
missat en enda, 1987 när hon var i San Francisco!!! :-)
Men det finns ju radio, så Micke fick snällt lyssna på P3 de sista 2
timmarna på resan, jösses ja jag hade ju lyssnat på sportradion i 4 timmar!!!

Så imorse käkade vi frukost och så efter det en liten repris på Melodifestivalen på TV naturligtvis,
därefter åkte vi till Lindvallen för att hämta våra "låneskidor", ja barnens alltså.
Micke har ju egna skidor och själv åker jag "väldigt billigt". Åker på mammas skidor som hon själv knappt har utnyttjat! Tack snälla mamsen :-)

Tim var väldigt imponerad av att hans skidor på hade eldsflammor!
Vi passade även på att låna längdåkningsskidor till Felix eftersom han tyckte att det var jättekul att åka detta.
Han fick ju låna Tildes skidor på jullovet när vi var ute på isen och åkte skidor.

Så det blir väl jag som får dra på mig längdåkningsskidor och åka lite med barnen, Har inte åkt
på "platten" sedan 1988! Jag frågade Micke om han ville prova, men fick svaret att
- näää jag välter väl då ;-)

Micke har införskaffat mobilt bredband på sin dator så lite skall vi väl kunna surfa här uppe.
Känns lite lyxigt, annars har vi ju uppdaterat bloggen när vi kommit hem till Tjörn igen.

Nedan följer lite bilder ifrån dagens strapatser!

Hej då mamma - jag sticker nu! Ända upp till toppen!

Micke och Tim körde lite pulka i början

Full fart framåt ... Se upp i backen!

även Tim ville pröva skidorna, det fick bli "bandet" eftersom
inte jag hade några skidor med mig till backen idag.

LUNCH - Nu blir det grillad korv och bröd i backen. Härligt när
det finns grillar uppställda lite varstans i backarna.

Tim lekte i snön, men efter ett tag så gick solen ned och han
ville INTE ta på sig skidhjälmen (mössan låg ju kvar i bilen)
så det fick bli en bandana....

Mammas SÖTNOS!!!

Nu blir det snart middag, jag hade gjort vietnamesiska vårrullar, men hade glömt
att ta ur dessa ur frysen så vi får ta det som lunch imorgon.

Istället blir det kyckling, klyftpotatis och lite andra rotfrukter i ugn,
får väl ta och fixa lite sås också till "såsomanen" Felix!!!

Ha en fortsatt bra ALLA HJÄRTANS DAG samt Têt

Kramisar från Sälen
Mia


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Det ser verkligen mysigt ut. Hoppas att ni får så fint väder i flera dagar. Lycka till med skidturen på platten.

Kram Mamma

2010-02-14 @ 22:13:38
Postat av: Anki

Vad härligt det ser ut. Önskar er alla en riktig skön semester.

2010-02-15 @ 09:00:39
Postat av: Monica

bara lite avundsjuka...:-)

puss på er alla

Monica

2010-02-15 @ 16:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback