Nyår 2009/2010

Det har ju gått ett par dagar nu på det nya året och jag tänkte uppdatera lite med bilder ifrån nyårsafton som firades i vanlig ordning tillsammans med Magnus, Annica, Rebecca, Marianne, Andrea och kompisen Josefin. Fredrik och Tove firade på annat håll.

Vi åt god mat och drack gott till (vatten är mycket gott - jag körde:-) )

Marianne hade gjort jättegod förrätt. Annica hade gjort varmrätt - rådjurssadel och potatisgratäng och en sås som man kunde äta med sked...mmmmm. Själv hade jag gjort efterrätten - en limeglasstårta på browniebotten (bifogar receptet:
http://www.alltommat.se/recept/limeglasst%C3%A5rta-6594)

Nedan följer lite bilder!!!

Jo just det!!! För första gången på 100 år så hade jag - inte glömt kameran - men väl minneskortet!!! Men inte kan vi ha en nyår utan bilder sa jag - jag får åka hem och hämta minneskortet - men det behövdes inte - Jonssons lånade med glädje ut sin kamera istället!!! Tack kära vänner!


Magnus och Micke softar lite med en GT innan middagen!

...medans Marianne dukar!!! ja ja dessa grabbar!!!

och barnen väntade i tv-rummet...Rebecca, Tim, Andrea, Jossan och Felix

vi försökte även oss på att ta en familjebild där ALLA fyra tittade
åt samma håll....och ja...så här blev det!

dags för raketer - kl är 2355


Felix och Tim fick tomtebloss av Andrea och var sååå malliga!
speciellt Tim!

Magnus laddar raketerna och

resten av gänget väntar spänt: Andrea, Marianne, Jossan och Micke

Gott Nytt År!!!

Kallt va det - minus 14 grader - stjärnklart - snygg man e med
klänning och skidbyxor och vinterkängor!!! Ja ja sånt e livet!

och goa Annica - ja hon var inne med lilla....

...Molly som var så fruktansvärt skotträdd....stackars lilla Molly
skakade och var hel bedrövad runt 12-slaget!

Kvällen var iallafall mycket trevlig - som alltid när vi umgås!!! Marianne och tjejerna åkte hem strax efter 01 medans jag, Micke och barnen blev kvar ända tills kl 0300!!! Helt onödigt - men mycket trevligt ;-)

Hoppas att ni alla hade en lika trevlig nyårsafton som vi hade!!

Kramisar
Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback