Bu till Västtrafik och Orustexpressen...

Igår eftermiddag råkade jag ut för något som jag tror de flesta råkat ut för vad gäller Västtrafik och Orustexpressen!!!

Följande hände:

Kl 1717 skulle tåget avgå ifrån Centralstationen.
Kl 1707 klev jag på tåget
Kl 1716 kommer ett utrop: Detta tåget är tyvärr inställt, vi vet inte varför det bara är så. Nästa tåg går 1747! Ingen som helst förklaring!!!

Jag rusar av tåget och bort till bussarna, skall tilläggas att jag inte har åkt kommunalt på över 20 år så jag har ingen större koll på varifrån bussen går. Frågar mig fram och kommer till slut fram till rätt buss - Orustexpressen och frågar busschauffören – Åker Du till Stenungsund? Ja svarar han och jag kliver på med andan i halsen. Bussen avgår kl 1720 och jag inser att jag inte kommer att hinna i tid att hämta barnen. (hade tåget gått så hade jag haft gott om tid, men bussen tar ju hur låååång tid som helst).

Får tag på Micke som får avbryta sitt arbete för att åka och hämta barnen, åka hem och invänta mig för att sedan åka tillbaka och avsluta sitt arbete (där försvann flera timmars arbetstid) varför det kanske ni undrar då?

JO – För jag sätter mig och läser min bok på bussen och upptäcker helt plötsligt att bussen INTE svänger av till stationen i Stenungsund utan den åker direkt ut mot Tjörn!!! Va f-n, jag har ju min bil på Stenungsunds station. Jag går fram till chauffören och frågar vart han är på väg. Till Henån får jag till svar, (jäkla pucko) Ja men först stannar jag på Stenungsön. Jag talar då om för honom att jag frågade om han körde till Stenungsund och att han svarade ja på den frågan. Åh f-n får jag till svar, jag trodde du menade Stenungsön!!!

Jag hoppar av bussen vid Stenungsön, ringer till min snälla pappa som får sätta sig i bilen och köra och hämta mig och sedan köra in mig till Stenungsunds station så att jag får hämtat min bil, hur skall jag annars kunna ta mig till jobbet imorgon??!!!

Ännu ett skäl till varför jag ÄLSKAR min bil och hatar att åka buss!!! Man kan inte lita på att tågen går och busschaufförer kan man då rakt inte lita på!!

Hem och ”lösa av” mannen. Åka till mormor och morfar med pyamas, kläder, tandborste mm till barnen.

Inte riktigt den eftermiddag/kväll som jag hade tänkt mig.

JAG ÄLSKAR MIN BIL!!! Tyvärr är jag ingen större fan av bilköer så jag får väl fortsätta hoppas på att tågen går i tid, för buss blir det ALDRIG MER!!!

Säger som en viss herr Björkman - Imorgon är en annnan dag!

Kramis
Mia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback