Första dagen!!!

Äntligen efter dryga året som arbetssökande så har jag börjat jobba!!!

Var på intervju för en tjänst på Göteborgs tingsrätt - över 300 sökanden...*suck*...de träffade 6 stycken och jag var en av dem - så egentligen så var ju bara det en bedrift i mina ögon ;-)
Ville verkligen ha det jobbet men insåg väl rätt snabbt att jag inte skulle få det då jag var den enda som inte hade högskoleutbildning i just det dom efterfrågade...men men.

Döm om min förvåning när de ringer förra veckan och erbjuder mig en annan tjänst.....YIPPIE!!! Så jag måste ha gjort rätt så bra intryck ändå!!

Så idag har jag gjort min första arbetsdag som domstolssekreterare på avdelning 1 på Göteborgs tingsrätt. För er som inte vet så är det ett sprillans nytt hus - invigdes i februari i år.

Oj vilken skillnad mot mitt förra jobb - full fart direkt, bra introduktion och ingen "dötid"!!!

Valde jag rätt tid att börja jobba - hmmm - ja ta lång semester i år gott folk. För när jag jobbar då skiner SOLEN ;-)

Felix hade ett litet problem med att jag skulle börja jobba - mamma måste jag äta stekt ägg och korv varje dag nu då om pappa skall laga maten *fniss*. Så igår hade älsklingskillen lånat en bok på skolbiblioteket till sin lilla pappa - GOURMETMAT!!! Som om hans mamma inte har kokböcker så det räcker. Jamen mamma du ser väl att dina kokböcker inte hjälper - han lagar ju inget därifrån ändå!!

Timpan var mest orolig för att jag inte skulle komma hem och natta honom - lilla gubben!!

Så imorse var de uppe med tuppen - lämnades på dagis resp fritids kl 0700!! Jag körde bil idag men tänkte väl försöka mig på konststycket att åka tåg - OM nu tågen går vill säga. Det e väl lite si och så med det där!

Ha en underbar onsdag mina vänner!
Kramisar
Mia♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback