36 helvetestimmar till ända....

vilka dygn vi har haft det sista....*suck*. Först operationen som gick fel och så nu I söndags vid 14 så kom Felix hem efter att ha sovit hos Tilde. Tilde hade lite ont i magen men inget mer. Felix mådde toppenbra. Kl 1830 kommer Micke hem, ser lite halvblek ut om nosen och säger att han hade ätit korv på jobbet (inköpt på korvkiosk) som han kände inte smakade så himla bra. Han satt uppe en stund och pratade men vid 20-tiden la han sig.

Kl 21 så brakade det lös. Och ni som känner Micke vet ju att han hellre går igenom eld än att kräkas. Jag försökte väl så gott det gick med att "leka sjuksyster". Jag bara hoppades att vi skulle slippa ringa ambulansen som vi har fått göra 3 av 4 gånger när han har blivit "magsjuk".

Kl 22 kommer Felix upp och säger att jag mår lite konstigt, och bara sådär så kräks även han.

Jiiisus tänker jag, vilken härlig natt det kommer att bli. Får ett sms av Jerker där han skriver att Tilde har magsjuka. Ok men då vet jag.

Felix går och lägger sig igen och kommer inte upp för att kräkas förrän kl 01 igen. Sedan somnar han om igen. Micke däremot ligger helt utslagen i badrummet...

När kl är 03 känner jag att jag börjar få ont i magen, kramper. F-n vi har ju bara en toalett!!!

Men men Micke får "lämna rum åt mig". När kl är 0430 så går han äntligen in och lägger sig i sängen.

Men då börjar mitt h-e. Som sedan höll på till kl 0300 i morse (läs tidag) alltså 24 timmar!!! Som tur var så slapp jag kräkningarna, men att "snitta" 4 toabesök i timmen är inte så himla kul skall jag säga!!!

Vi fick tag på farmor igår morse så hon hämtade Tim och han har sovit där i natt. Men stackarn har ju en liten släng av sin astma igen och hade hostat så himla mycket tills han kräktes upp allt slem - i farmors säng!

Ingen bra start på farmors födelsedag vill jag lova - men det var ingenting, hon hade bara bäddat om och allt var frid och fröjd!

Nu skall jag gå upp och duscha och se om jag kan få i mig lite youghurt. Micke älsklingen har precis skurat klart hela badrummet!! Så det känns skönt att det är klart.

Ha en bra dag
Mia

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Det var väl iallafall bra att det blev överstökat så snabbt. Alla klara på 1 1/2 dygn. Hoppas bara att Tim och farmor klarar sig. Du får gratta Ann-

Christin från oss. Kram

2010-03-09 @ 09:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback