Lååångt inlägg - känsliga ögon varnas!

Tänkte berätta något som jag ALDRIG trodde skulle inträffa, och tänkte även passa på att varna ”känsliga ögon” för kommande svordomar…och de är MÅNGA :-(

Idag har jag alltså varit på Uddevalla sjukhus för den fjärde operationen av malignt melanom. Micke körde upp mig och jag skulle vara där kl 14.00. Jag blev inropad kl 14.05 och när kl var 14.10 var det hela klart.!!! Förra gången tog det 1 tim 45 min.

Nu undrar ni kanske vad det var som hände….och det gör jag med skall jag säga.

Den jävla PUCKOläkaren….ja för det var han. Kommer in, tittar på mig där jag sitter på operationsbritsen med bar överkropp och ställer följande fråga:

Varför har du så många fläckar – har du solat solarium eller…isåfall får du skylla dig själv!!! JÄVLA IDIOT!! Jag blev helt ställd, jag brukar ha svar på det mesta men här blev jag bara ledsen. Sen frågar han följande – vilket är det vi skall ta bort? Va svarar jag – du har väl läst journalen…hmmm…får jag till svar. Vänta säger jag – om jag bara får resa mig upp och se i spegeln så skall jag visa dig (inte lätt att se på ryggen), nej svarar han jag ser det nu…sen sticker han in bedövningssprutan ,helt brutalt och jag känner att jag får nästan panik , så ont gör det. Då säger gubbjävel’n . Andas!!!

Efter 30 sekunders bedövning så skär han och sedan tar det bara 3 minuter så säger  han ok. Jag bara….va??? Ja det är klart, det var ju bara ett litet födelsemärke vi skulle ta bort. Nej svarar jag – det gjorde dom för flera veckor sedan, det du skulle ta bort var ju Malignt Melanom och området var ca 10 cm stort….då svarar idoten….åh fan säger du det, och sen går han ut!!

Jag fick mig nästan ett ”psykbryt” och frågade sköterskan va fan dom höll på med. Ja det är klart nu. Klart nästan skriker jag…förra gången tog det 1 tim 45 min och de var jättenoga och sydde 16 stygn invändigt och 18 stygn utvändigt. Hur många stygn har han sytt här…..4 stygn svarar puckot. Va fan svarar jag…..e ni inte kloka det kommer ju att gå upp direkt, då svarar sköterskan ja men det är inte vår praxis att sy små täta stygn vi syr hellre med stora stygn!!! 4 stygn på ett 10 cm stort område!!! Ja men det är väl bara de på Hudmottagningen som har skrämt upp dig svarar sköterskan då!

Er praxis svarar jag – rätt tyket måste jag erkänna – enligt min praxis så hälsar man i alla fall och presenterar sig när man möter en ny människa. Va fan heter läkaridioten?? Det står väl på kallelsen säger sköterskan då – så fan heller att det gör, det står bara välkommen till kirurgavdelningen på Uddevalla, inget namn på någon läkare säger jag och visar henne kallelsen.

Ojdå men det brukar vara vår praxis att skriva upp detta.

Fan jag börjar undra om hon älskar ordet praxis. Jag bara talar om för henne med en mycket sur stämma att jag önskar att jag aldrig hade kommit hit, att jag inte hade gått med på att komma till kirurgen istf att bli behandlad på hudmottagningen där jag var förra gången och läkaren och sköterskorna var helt underbara. Min dumma idiot som lät mig övertalas – i tron att detta skulle bli bättre.

Jag slänger igen dörren utan att säga hej och rusar ut genom entren. Micke bara står som ett frågetecken och undrar vad som har hänt. Jag säger att jag skall ut härifrån NU!! Ta mig härifrån bara.

Men då exploderar Micke och går tillbaka in i rummet där alla läkarna sitter. Frågar med myndig stämma vem som har opererat hans fru. Då sitter idiotläkaren med fötterna på bordet och bara….jaaa det var nog jag det – hur så?

Micke undrar väl egentligen hur fan han e funtad. De andra läkarna lämnar rummet och idiotläkaren säger att vi kanske skall prata om detta. Prata säger Micke, Maria vill aldrig mer se dig. Men var så säker vi skall nog reda ut detta, men i ett helt annat forum.

Han kommer ner till mig i entrén och tycker att skall vi inte gå upp till hudmottagningen och se om din läkare är där. Jo det gör vi säger han, kom nu. Sagt och gjort vi gick upp till hudmottagningen och där mötte vi en jätterar sköterska som undrade hur det var fatt, jag var väl helt rödgråten. Vi frågade om min läkare var där och det var hon svarade sköterskan, men hon var upptagen och skulle precis gå för dagen, jag berättade då vad som hänt och hon sa, vänta här så skall jag hämta din läkare. Läkaren kommer ut och kramar om mig och frågar vad som har hänt. Jag berättar och hon bara ser helt förskräckt ut – sedan frågar hon mig, läkaren – heter han NN. Ja svarar jag då. Hon bara ruskar på huvudet och säger att jag skall ta tag i detta på måndag , för just nu så var hon ser till en semesterresa. Men först så tittar vi till operationssåret. Ioma jag fortfarande var bedövad så kändes det ju ingenting. Men hon blir helt tyst och säger följande:

Men herregud Maria – HAN HAR JU OPERERAT PÅ FEL STÄLLE!!! Malignet är ju kvar!!! Dags för nästa psykbryt…

Sköterskan kom in med kamera och de fotograferade hela ryggen och ringade även in Malignet som skulle tagits bort med en tuschpenna så att det verkligen syntes på bilden.  Sedan fick jag en ny operationstid, den 17 mars, MEN denna gången hos ”min läkare” uppe på hudmottagningen. Jag totalvägrar att låta idioterna på Kirurgavdelningen röra mig igen sa jag.

Ingen fara svarade sköterskan – du skall inte behöva gå dit igen. Vi hjälper dig här.

Ja IDIOTER FINNS DET ÖVERALLT, framför allt på Uddevalla Kirurgavdelning!

Så skall ni någon gång operera er - håll er borta ifrån Uddevallas kirurger!!

/Mia


Kommentarer
Postat av: Mia

Mycket har jag hört men det här var ta-mej-fan det värsta någonsin!!! Jag hoppas verkligen den idioten blir anmäld och fråntagen sin läkarlicens. Hur fan kan en person som inte tycker om att ha med människor att göra och inte vet hur man beter sig, överhuvud taget få bli läkare??? Jag kommer aldrig att sätta min fot på det sjukhuset. Jag hoppas nu att att det blir bra när du får komma till din "gamla" läkare. Kram Mia

2010-03-04 @ 20:21:57
Postat av: Ewa

Detta är så illa mitt hjärta. Jag skäms för att jobba här. Vet ju vem han är och beteendet blir jag inte ett dugg förvånad över tyvärr. Är däremot mycket förvånad över hans inkompetenta kirurgi. Är du säker på att han ej var drogad :-) Nä skämt och sido det är självklart att du skall anmäla det, så får man inte bete sig. Jag stöttar dig det vet du. Kram på dig/ Ewa

2010-03-04 @ 21:17:36
Postat av: Ingrid fr Tjörn

Jag ryser i hela kroppen när jag läser vad du varit

med om. Stäm den jäveln, han ska inte få gå lös.Tur att du hade Micke med dig och jag hoppas det ordnar

sig till det bästa. OBS Ring kvällstidningarna, det

brukar göra susen.

Kram Ingrid


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback