Äntligen så var man "besprutad" ;-)

...äntligen fick jag tummen ur.... och åkte till vårdcentralen och fick min allergispruta.

Tröttande på att varje gång jag skulle knyta skorna och böjde mig ner så rann det ur näsan som ett vattenfall!!
Passade även på att få en B12 spruta som jag skall ta varannan månad. Tror nog att det var i oktober förra året som jag tog den sista...hmm...då har jag bara missat 3 stycken...opps! :-( så om 2-3 dagar kommer jag att vara pigg som en vårlärka, uppe med tuppen, hejdundrande glad och lycklig!!...*fniss*

Nu kanske jag även slipper "badda" ögonen med bommullstussar på morgonen för att överhuvudtaget få upp "mina blå"...fick även ögondroppar så det skall bli såååå skönt så!

Var även inne på Flügger och hämtade "Timpans" häststickers som han ville ha på väggarna i lekstugan. Det blev såååå fint. Var även inne på Sjögrens och köpte 2 st haspar som jag har skruvat upp. En utvändigt och en invändigt så nu skall jag bara få barnen att lära sig att "haspa" dörren när de går därifrån. Här hos oss så springer det ju såååå jäkla många katter hej vilt bara....gör sina behov överallt utom hemma hos dem själva...e så trött på folk som inte kan hålla ordning på sina katter...*suck*. Vi skall iallafall INTE ha några kissande katter inne i den nyrenoverade lekstugan - inte om jag får bestämma. Skall ta lite bilder så ni får se på den fina lekstugan.

En glad nyhet är kanske att jag skall på intervju i nästa vecka - så håll tummarna för att det går vägen. Inte lätt nu i dessa "kristider". Men vem skulle inte vilja anställa en sådan stjärna som mig....*gapskrattar*!!! Men allvarligt gott folk - vet ni hur många sökande de är på de tjänsterna jag söker (dvs administrativa tjänster) mellan 150 och 300 sökanden!!! Ni bara fattar hur svårt det ens är att få komma på intervju!!

Var på en intervju förra veckan, där var det 175 sökanden. 4 togs ut på intervju. Jag var en av dem. Till slut stod det mellan mig och en annan tjej. Jobbet gick till den andra tjejen. Hon bodde i Gbg, slapp pendla (de var lite oroliga för hur det skulle gå när man har små barn...*suck*...jag har ju alltid pendlat) samt att hon låg betydligt lägre i lönekrav än mig....jamen...herregud jag har ju jobbat i 21 år något skall man väl ha för det?!...eller??!!!

Så ha en jätteskön fredag, det skall jag och Tim ha (han är ju ledig på fredagar, eller rättare sagt, han får INTE gå på dagis på fredagar eftersom han är ett "15-timmarsbarn"... tjenare Tjörns kommun i ett nötskal. Vi kör Felix till skolan sedan tar vi nog en promenad och går därefter på "öppet hus".

Kramisar
Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback