Slottsskogen med 3 små killar!!!

I onsdags så var jag i Slottsskogen, kanske inte riktigt rätt dag att åka dit med tanke på vädret som var
5 grader, mulet och efter 3 timmar kom det ösregn!!!!

Men killarna hade kanonroligt och brydde sig inte om att det regnade. Tänk va härligt det var
när man var 5 år och inte brydde sig om att det regnade :-) Jag brydde mig väl inte
direkt heller - hade ju faktiskt varit förutseende nog att ta med mig paraply :-)
MEN va kallt det va....brrrr

Tim och bästa kompisarna Atle och William

Killarna på väg mot pingvinerna

...men först ett stopp vid en konstig vägg med inbyggda stolar och bord

pingvinerna - den som är längst fram i vattnet fick fullständigt
frispel och for runt som en skottspole :-)

vi passade även på att hälsa på älgarna...

...och påfåglen som blev så förtust i barnen att den hoppade ur
sin inhängnad och följde efter dem :-)

upp på staketet - barnen blev så rädda att de inte vågade röra sig...

...förrän jag ropade att det var fikadags :-)

William plockade fram sina medhavda chokladbollar och förstod
egenligen inte VARFÖR han inte fick äta alla 6?! Jag sa att han fick
ta ett par stycken MEN FÖRST korv och bröd som jag hade med mig :-)
Men bara 1 korv då Mia annars orkar jag inga chokladbollar *fniss*
ja man ser vad som är viktigast här i livet!!!

Goingen Tim på "plikta"  (lekparken) på Slottsskogan i ösregnet -
men vad gjorde väl det - lika kul hade de ändå!! Regnet kom lagom tills dess att
vi kom fram till "Plikta". Så vi hade ändå rätt tur som slapp regnet när vi promenerade
runt och tittade på djuren och när vi satt och fikade.

Vi hade ett par toppentimmar och när vi kom hem till Tjörn igen var vi och hämtade Felix i skolan. Vi tog oss sedan en tur till "Göken" och därefter vidare till Henån.

Håller tummarna för att värmen som finns norröver snart även skall bosätta sig här hos oss på Tjörn!

Kram och ha en fortsatt bra måndagskväll
Mia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback