Uppdatering

Tänkte uppdatera bloggen lite - var ju ett litet tag sedan.

Den gångna veckan har spenderats enligt följande:

Söndagen 3/10: Jag åkte till IKEA för att köpa en ny garderobsstomme till sovrummet, kollade på internet och ringde även till kundtjänst innan jag åkte ner, det fanns 37 st!!

1 timme senare när jag var på plats på IKEA så var det TOMT :-( Fick tag på en jättesnäll och hjälpsam kille som kollade upp min "story". Mycket riktigt det FANNS 37 st - MEN på lagret 8 meter upp i luften. Och som han sa så tar det inte ner någonting under tiden som det finns folk i varuhuset, iofs mycket förståeligt, men jag blev ju lite halvsur. Killen var dock mycket hjälpsam och sa att han skulle göra något som de inte brukar göra, nämligen ställa undan en stomme åt mig så att jag kunde hämta den imorgon.

Åkte hem - tomhänt!!

Måndag 4/10: Jobbade och på vägen hem så stannade jag till på IKEA. Mycket riktigt så stod där ett paket till mig på en vagn. Jag vågade inte bara ta den utan frågade om hjälp. Fick träffa ytterligare en hjälpsam kille som bad mig att vänta 2 minuter så skulle han ordna så att någon kom och hjälpte mig. 1 minut senare kommer det en så supertrevlig och hjälpsam kille. Han ordnade så att jag fick gå före i den lååååånga kön som var. Följde med mig runt i varuhuset, gick med mig till "byten och återköp" där det väntade en överraskning. Jag fick reseersättning för 2 resor till IKEA!!! 3 matkuponger och 2 lådor med chokladbollar som "plåster på såren". Vilken pärla!!!

Tisdag 5/10 och Onsdag 6/10 : Jobbade som vanligt

Torsdag 7/10: Idag hade vi kick-off på jobbet. Vi började med frukostmingel uppe i matsalen. Därefter hade vi "jobb". Vi diskuterade vad som varit bra och mindre bra efter sammanslagningen och flytten till det "nya huset". Jag kunde väl inte bidra med jättemycket direkt eftersom jag började den 1 juni. Men det var ändå trevligt.

Lunch åt vi på Ullevi's restaurang. Därefter gick vi samlad trupp till "Storan". Vi samlades på baksidan och blev uppdelade i olika lag. Sedan var det dags för "skattjakt". Vi vandrade avenyn upp och ner och letade efter ledtrådar lite överallt. Allt ifrån "läppstiftet" vid Lilla bommen till stadsbiblioteket längts upp på avenyn. Det blev en härlig dag ute i solskenet.

Tillbaka till jobbet där vi fick en god middag uppe i matsalen. Kvällen avslutades med "Singstar". Ni som känner mig vet ju att jag tycker detta är superkul, med folk man känner!!! Sedan att man sjunger "hellre än bra" är ju en annan sak. Dessutom så var jag ju helt ny på denna avdelningen, jobbat i knappt 2 månader. Själv drack jag ramlösa medans alla andra drack vin!!! Kan väl inte säga att detta bättrade på självkänslan direkt. Men sjöng gjorde jag och fick högst poäng!! *fniss*, kan det bero på att jag var nykter??!!!

Fredag 8/10: Detta var egentligen min lediga dag, men det var så mycket "sjukbortfall" på jobbet så jag fick åka in och jobba, Timpan fick följa med och han tyckte detta var såååå roligt. Han fick stämpla in all post, öppna kuvert och sortera!! Dessutom hade vi med oss kritor, block och nintendo. Han var lite blyg i början med det försvann snabbt, på slutet så gick han runt själv i korridorerna och pratade och morsade på folk :-)

Lördag 9/10 och söndag 10/10: Städade och röjde, skruvade garderob och diverse hyllor och krokar. Felix var på kalas hos en klasskompis och jag och Timpan bakade banankaka. Mormor och morfar kom på besök och spelade lite kort med "korthajen" Tim. Oj vad lycklig han är när han får spela kort - vad månne det bliva av honom??

Idag är det återigen måndag och jag skall på Årsmöte i skolrådet ikväll. Hoppas på större uppslutning av föräldrarna gentemot förra året, då var det totalt 7 föräldrar, SKANDAL tycker jag med tanke på att det är 170 elever och de flesta har 2 föräldrar, så 7 föräldrar av 340!!! Vi får väl se hur det blir ikväll!

Ha en riktigt skön vecka!

Höstkramar
Mia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback