Toppendag

Måste berätta om min och Tims toppendag som vi hade i fredags när jag var ledig.

Vi började med att köra Felix till skolan, sedan åkte vi hem och åt frukost. Tog bilen till Stenungsund och gick på teater, eller rättare sagt barnmusikal - "Pigge och Sigge"

Pigge och Sigge älskar sin 50-talsträdgård med jukebox och att
rockenrolla, bolla och trolla fram musik. Pigge och Sigge heter
egenligen Tobias Edvardsson och Cilla Klein

När föreställningen var slut så bestämde vi att vi skulle hitta på något kul, inte åka hem och städa :-)

Sagt och gjort - vi tog 1043-tåget till Göteborg,
tog spårvagnen till Linnéplatsen och gick upp till Naturhistoriska muséet.

Tim var helt hänförd av alla dessa olika djur, först var det lite skrämmande, men när jag fick förklarat att de inte var levande utan uppstoppade (förstod han nog inte) så frågade han miljoner gånger - Mamma vem har stoppat den björnen, vem har stoppat den fågeln, vem har stoppat den elefanten...osv.. :-)

Vi skulle ha fikat på NH men det visade sig att det var verkligen inget ställe för de som har någon form av allergi, det fanns ingenting för Tim att äta. De hade inte ens frukt. Glass med mjölk i, bröd med mjölk i, kakor och bullar med mjölk i.....lite sura blev vi allt!

Men men vi åkte spårvagnen tillbaka till Brunnsparken och där vi sedan gick in i Arkaden och åt en lite sen lunch på en Thai-restaurang, Tim åt nudlar och vårrullar och blev så gullad med (de som jobbade där var från Vietnam) :-)

När vi var mätta och belåtna tog vi oss en promenad upp till Kungsgatan, gick i några skoaffärer, jag köpte mig ett par nya stövlar. Gillar affären Nilson, där hittade jag dessa Replay stövlar/boots.

När stövlarna var inhandlade gick vi upp till Biopalatset och gick på premiär av filmen "Prinsessan Lillifee".

Prinsessan Lillifee är en oändligt söt och snäll prinsessfe som älskar sin skära gris Plutten för hans färg och som fnittrar förtjust när hon sprider sitt rosa glitterstoft över det mesta i landet Rosarike. Det mesta i filmen är rosa!! :-)

Jag "kollade insidan av ögonlocken" under en liten stund men blev ivrigt påhejad av Tim att - Mamma vakna!!!

När filmen var slut så tog vi en promenad tillbaka till centralen, men gjorde ett stopp på BR Leksaker, där Tim fick köpa några små djur som han hade sett på NH (där det då inte fanns något fint att köpa). Tim samlar ju som bekant på djur ifrån det tyska märket Schelich

Ett exempel på de vackra hästarna från Schelich

När vi var färdigshoppade så tog vi tåget hem och jag trodde faktiskt att Tim skulle somna, men icke då, han "höll låda" hela vägen hem. När vi kom till Stenungsund så gick vi in på Kvantum och handlade mat, Tim på sitt solskenshumör och sprang emellan hyllorna och hämtade de jag bad om!!!

Vi var hemma kl 20.00!!! Snacka om heldag!

Nu har vi biljetter till en annan teaterföreställning denna kommande fredag och igår så sa Tim att - Mamma vi skall ju gå på teater på fredag när Du är ledig, efteråt skall vi åka tåg till Göteborg!!! hmmm....va får dom allt ifrån *fniss*. Men på fredag blir det nog bara teater, kanske ett besök på biblioteket - vi får se!!

Ha en skön onsdag ALLA!
Kramisar
Mia





Kommentarer
Postat av: Marika

Men vilken härlig dag ni hade!!!! Låter superkul!!!!

Kram fr oss "här nere".....

2010-09-16 @ 08:23:25
Postat av: Anki

Vilken underbar dag Mia men man undrar var du får alla krafter ifrån. Teater, NH och bio och så lite shopping och mat. Ja jag säger då det. Kram

2010-09-19 @ 11:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback