6-årskalas!

Ikväll har vi haft vuxenkalas för Tim. Det var mormor, morfar, farmor, farfar, farbror Jan, kusin Linus och Jerker, Tilde och Annie. Lotta hade annat för sig just under kalaset men tittade förbi senare under kvällen.

Men vi kör dagen i bilder, vi tjuvstartade ju födelsedagen redan igår eftersom Micke inte skulle vara hemma idag på morgonen. Tim har ju önskat sig en tv till sitt rum. Redan förra året och även i julas och frågade man honom nu så svarade han bara, jag önskar mig 2 saker, en tv och pokémonkort. Så det fick det bli.

Sedan när han fick tänka lite så kom han ju på att han önskade sig nintendo ds-spel och lego med, eller hur mamma visst gör jag det?!

Så igår eftermiddags när barnen var ute och lekte så skruvade vi upp väggfästet och tvn på väggen,
knöt ett rött sidenband om den och sedan låtsades vi som ingenting.
Det tog en lång stund innan han upptäckte den men då såg det ut så här:



och DÄR såg han den!!! LYCKA♥


Storenbror hjälper lillebror att läsa på kortet

tror bestämt att jag måste testa tvn!!

det fick bli träsktrollet...ja inte pappa Micke då..utan SHREK ;-)
Inga problem att gå och lägga sig denna kvällen skall jag tillägga, hmm undrar varför?! :-)

Sedan var det så dags: MÅNDAGEN DEN 13 JUNI 2011 var här och även en jättetrött liten Tim

en supertrött liten kille som INTE ville vakna, trots att mamma sjöng Happy Birthday
som han önskat!


ojojoj va trött jag e

de e bäst att jag sover en liiiiiten stund till!

men för att snart piggna till och öppna lite paket :-)

Glad och lycklig!!

Så var det då ÄNTLIGEN dags för kalas!

Tim öppnar paket!

Kolla mamma!!! en av det fina sakerna som han fick.
Han fick även ett Nintendo ds spel - Pirates of the C samt
Wii U draw - ett superhäftigt ritspel, och icke att förglömma
de efterlängtade pokémonkorten!

Annie och Jerker

Farmor och morfar väntar på maten

"The gang"

Tim fick en egen marängswiss med mjölkfri glass och grädde, samt hemmagjorda maränger

Medans vi andra fick vanlig marängswiss och även en frukttårta :-)
Jag trodde nämligen inte att det var några vuxna som ville ha marängswiss,
men ack vad jag bedrog mig :-) det blev en 1/2 tårta över.

Felix och Tilde inne på omgång nummer 2 med extra choklad och kolasås!
Ingen sockerchock där inte !

kvällen avslutades med ett bad, tempen visade på 27 grader!!

Vi har haft en toppenkväll och nu ser vi fram emot morgondagens skolavslutning. Det är så himla fint, alla klasserna uppträder på utomhusscenen och så är det ju naturligtvis Idas sommarvisa och Den blomstertid nu kommer som framkallar en liten tår på kinden på mig, VARJE ÅR! :-)

Efter imorgon känns det som om man kan slappna av, inte stressa hem ifrån jobbet för att hinna med det ena och det andra, ett par veckors jobb till sedan blir det en efterlängtad semester v 27, jobba v 28-29 och semester v 30-33 samt må-ti i v 34 då skolan börjar!!! Då hoppas vi att båten är i sjön!

Nu önskar vi oss en riktigt underbar och solig skolavslutning!

Kramisar och gonatt!
MiaFia♥


Kommentarer
Postat av: Anki

Vilken härlig dag du har haft Tim, och vilka presenter!! Kram

2011-06-14 @ 10:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback